Історичний аспект реалізації гендерного підходу в фаховій підготовці студентів вищої школи

Олена Білоус

Анотація


У статті розглядається історичний аспект реалізації професійної підготовки студентів вищої школи. Викладений детальний аналіз історичної ретроспективи відношення педагогіки як науки і практики до питань статево-рольової соціалізації особистості та просування на сучасному етапі гендерних досліджень у професійну підготовку студентів вищої школи. Розкриваються можливості використання гендерного підходу в організації навчального процесу та під час викладання окремих навчальних педагогічних дисциплін у вищому навчальному закладі, оскільки одним із важливих завдань вишу є формування у студентів ціннісного ставлення й здібностей до інноваційної педагогічної діяльності та до саморозвитку.

Ключові слова: гендер, гендерній підхід, фахова підготовка, педагогічні дисципліни, вища школа.

Елена Белоус ИСТОРИЧЕСКИЙ АСПЕКТ РЕАЛИЗАЦИИ ГЕНДЕРНОГО ПОДХОДА В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ СТУДЕНТОВ ВЫСШЕЙ ШКОЛЫ.

В статье рассматривается исторический аспект реализации профессиональной подготовки студентов высшей школы. Изложен детальный анализ исторической ретроспективы отношения педагогики как науки и практики к вопросам полоролевой социализации личности и продвижение на современном этапе гендерних исследований в профессиональную подготовку студентов высшей школы. Раскрываются возможности использования гендерного подхода в организации учебного процесса и во время преподавания отдельных учебных педагогических дисциплин в высшем учебном заведении. Поскольку одной из важных задач вишу есть формирования у студентов ценностного отношения и способностей к инновационной педагогической деятельности и к саморазвитию.

Ключевые слова: гендер, гендерный подход, профессиональная подготовка, педагогические дисциплины, высшая школа.

 

Olena BilousTHE HISTORICAL ASPECT OF THE IMPLEMENTATION OF GENDER APPROACH IN THE PROFESSIONAL TRAINING OF HIGH SCHOOL STUDENTS

The historical aspect of the implementation of high school students' vocational training is examined in the article. A detailed analysis of the historical retrospective of relationship between pedagogy as a science and practice in terms of sex-role socialization and promotion at the present stage of gender studies in vocational training of high school students is given. The author reveals the possibility of the use of gender approach in the educational process and while teaching particular academic disciplines in the institutions of higher education. One of the important tasks of high schools is the formation of students’ valuable attitude and abilities for the innovative educational activities and self-development.

Key words: gender, gender approach, training, teaching disciplines, high school

 

 

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Хрестоматия по истории зарубежной педагогики: Учебное пособие для студентов пед. институтов / Сост. и авт. вводных статей академик АПН СССР проф. А.И. Пискунов. – 2-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 1981. – 528 с.

Штылёва Л.В. Педагогика и гендер: развитие гендерных подходов в образовании [Электронный ресурс] / Л.В. Штылёва // Женщина в российском образовании. – 2000. – №3 (19). – Режим доступа: http://www.ivanovo. ac.ru/win1251/jornal/jor_nal3/shtil.htm.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.