Модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу

Світлана Тафінцева

Анотація


У статті наведено опис розробки моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу. Дано визначення моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу як образне відображення навчально-виховного процесу вищого навчального закладу, спрямоване на розкриття взаємозв’язку цілей та завдань, змістового ресурсу, організаційних форм, умов, результату досліджуваного процесу. Проаналізовано блоки моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу, а саме цільовий, мотиваційний, організаційний, змістовий, операційно-діяльнісний і результативний. Подано схему моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу.

Ключові слова: модель, моделювання, підготовка майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів, гендерний підхід.

Светлана Тафинцева МОДЕЛЬ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ К СОЦИАЛИЗАЦИИ УЧЕНИКОВ НА ПРИНЦИПАХ ГЕНДЕРНОГО ПОДХОДА

В статье приведено описание разработки модели подготовки будущих учителей начальной школы к социализации учеников на принципах гендерного подхода. Дано определение модели подготовки будущих учителей начальной школы к социализации учеников на принципах гендерного подхода как образное отображение учебно-воспитательного процесса высшего учебного заведения, направленное на раскрытие взаимосвязи целей и заданий, смыслового ресурса, организационных форм, условий, результата исследуемого процесса. Проанализированы блоки модели подготовки будущих учителей начальной школы к социализации учеников на принципах гендерного подхода, а именно целевой, мотивационный, организационный, смысловой, операционно-деятельный и результативный. Подана схема модели подготовки будущих учителей начальной школы к социализации учеников на принципах гендерного подхода.

Ключевые слова: модель, моделирование, подготовка будущих учителей начальной школы, к социализации учеников, гендерный подход.

 

Svitlana Tafinceva THE MODEL OF PREPARATION OF FUTURE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOL FOR THE SOCIALIZATION OF PUPILS ON PRINCIPLES OF GENDER APPROACH

The development of the model of preparation of future teachers of primary school for the socialization of pupils on principles of gender approach has been described in the article. The definition of the model of preparation of future teachers of primary school for the socialization of pupils on principles of gender approach as a vivid reflection of the educational process of higher educational establishments directed ondefining the interconnection of aims and tasks, semantic resource, organizational forms, conditions, results of the process in question has been given. The blocks of the model of preparation of future teachers of primary school for the socialization of pupils on principles of gender approach, namely, target, motivational, organizational, semantic, operational and effective blocks, have been analyzed. The scheme of the model of preparation of future teachers of primary school for the socialization of pupils on principles of gender approach has been given.

Key words: model, design, preparation of future teachers of primary school for the socialization of pupils, gender approach.

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Гребенюк О. С. Общие основы педагогики : учеб. для студ. высш. учеб. Заведений / О. С. Гребенюк, М. И. Рожков. – М. : ВЛАДОС–ПРЕСС, 2003. – 160 с.

Дахин А. Н. Педагогическое моделирование: сущность, эффективность и неопределенность / Александр Николаевич Дахин // Педагогика. – 2003. – № 4. – С. 21–26.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремінь. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Каменская Е. Н. Педагогическая теория гендерного подхода: основне задачи и методологическая основа / Е.Н. Каменская // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. Методологические проблемы педагогики. – 2007. – № 4. – С.38-41.

Коваль В. Ю. Система поза аудиторної діяльності студентів вищих навчальних закладів / В.Ю. Коваль // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія «Педагогіка, психологія, соціологія». – 2009 – №6. – С.19-23.

Кушнір В. А. Теоретико-методологічні основи системного аналізу педагогічного процесу вищої школи : дис… д-ра пед. наук. 13.00.04 / Василь Андрійович Кушнір. – К., 2003. – 491 с.

Мойсеюк Н. Педагогіка : навч. посібник / Неля Мойсеюк. – 5-е вид., допов. і перероб. – К., 2007. – 656 с.

Мудрик А. О полоролевом (гендерном) подходе в социальном воспитании / Анатолий Мудрик // Воспитательная работа в школе. – 2003. – № 5. – С.15–19.

Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – 2-ге вид., перероб. і допов. – К. : Знання, 2005. – 399 с.

Радзивилова М. А. Структура гендерной компетентности педагога / М. А. Радзивилова // Педагогическое образование. – 2009. – № 4. – С.5–10.

Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності: навч. посіб. / Валентина Анатоліївна Семиченко – К. : Вища шк., 2004. – 335 с.

Словник термінів європейської вищої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nau.edu.ua/ua/menu/navchannya/bolonskij-proczes/slovnik-term%D1%96n%D1%96v-%D1%94vropejsko%D1%97-vishho%D1%97-osv%D1%96ti.html


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.