ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА: ПРОБЛЕМИ МЕТОДОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ

Тетяна Богданівна Качак

Анотація


У статті висвітлено проблему формування в українському літературознавстві  методології дослідження літератури для дітей та юнацтва. Маргарита Славова подає чотири основні підходи як напрямки теорії дитячої літератури: педагогічний, психологічний, аналіз літератури для дітей у контексті рецептивної естетики та культурології. У статті розглянуто філологічний та інші критичні підходи (наратологічний, рецептивно-естетичний, компаративний), які практикували у наукових дослідження українські літературознавці. Детально охарактеризовано літературознавчу, дидактичну та мультидисциплінарну інтерпретаційні стратегії та ефективність їх інструментарію у дослідженні художніх текстів для дітей та юнацтва.

Ключові слова: література для дітей та юнацтва, методологія, філологічний підхід, літературознавча інтерпретаційна стратегія, мультидисциплінарна інтерпретаційна стратегія.

The article is devoted to the problem of the methodology formation of the study of literature for children and youth in the Ukrainian literary criticism. Margarita Slavova presents four main approaches to the theory of children's literature: pedagogical, psychological, literature analysis for children in the context of receptive aesthetics and cultural studies. The article deals with philological and other critical approaches (naratology, receptive-aesthetic, comparative), which Ukrainian literary scholars practiced in scientific researches. The literary, didactic and multidisciplinary interpretation strategies and the effectiveness of their tools in the study of artistic texts for children and young people are described by the author in detail.

Key words: literature for children and youth, methodology, philological approach, literary interpretation strategy, multidisciplinary interpretation strategy.

В статье освещена проблема формирования в украинском литературоведении методологии исследования литературы для детей и юношества. Маргарита Славова подает четыре основных подхода как направления теории детской литературы: педагогический, психологический, анализ литературы для детей в контексте рецептивной эстетики и культурологии. В статье рассмотрены филологический и другие критические подходы (наратологический, рецептивно-эстетический, компаративный), которые практиковали в научных исследования украинские литературоведы. Подробно охарактеризованы литературоведческая, дидактическая и мультидисциплинарная интерпретационные стратегии, эффективность их инструментария в исследовании художественных текстов для детей и юношества.

Ключевые слова: литература для детей и юношества, методология, филологический подход, литературоведческая интерпретационная стратегия, мультидисциплинарная интерпретационная стратегия.


Повний текст:

Без заголовку

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.