Використання проектів як засобу формування екологічної компетентності молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.31812/ecobulletinkrd.v1i0.6435Анотація
Проблема екологічної освіти та виховання підростаючого покоління є однією з найбільш актуальних в даний час. Її розробкою займаються вчені з різних областей: екології (К.К.Рихтер), психології (А.М. Адаменко, С.Д. Дерябо), філософії (H.H. Моїсеєв, А.Д.Урсул), педагогіки (А.І. Новік-Качан, I.A. Зимня). На сьогодні подолання екологічної кризи можливо не стільки за допомогою інноваційних технологій, скільки шляхом формування нового типу мислення у підростаючого покоління. Реалізація цієї ідеї неможлива без мотивації до особистої участі у вирішенні екологічних проблем з метою поліпшення навколишнього середовища. У зв'язку з цим розробка та вдосконалення навчально-методичного забезпечення безперервної екологічної освіти учнів початкових класів, тобто їх екологічної компетентності є одним з першочергових завдань науковців та вчителів-практиків. Використання методу проектів під час вивчення освітньої галузі «Природознавство» дає можливість значно підвищити рівень екологічної компетентності, сприяє підвищенню їх інтелектуального та творчого потенціалу. В основі методу лежить формування екологічної знань учнів, умінь самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, проявляти екологічну компетенцію в питаннях охорони природи, розвивати критичне мислення.
Завантаження
Metrics
Посилання
Байденко, В.И. Компетенции: к освоению компетентностного подхода / В.И. Байденко. - М.: Изд-во ИЦПКПС, 2004. - 30 с.
Болотов В.А. Компетентнісна модель: від ідеї до освітньої програми / В.А. Болотов, В.В. Сєріков // Педагогіка. - 2003. - № 10.
Вербицький A.A. Основи концепції розвитку безперервної екологічної освіти / A.A. Вербицький // Педагогіка. - 1997. -№ 6. - С.13-18.
Каропа Г.Н. Теоретические основы экологического образования и воспитания школьников / Г.Н. Каропа. - Минск: НПО, 1998. - 174 с.
Реймерс Н.Ф. Начала экологических знаний: Учебное пособие / Н.Ф. Реймерс. - М.: Изд-во МНЭПУ, 1993.-261 с.