Використання проектів як засобу формування екологічної компетентності молодших школярів

Authors

  • В.Ю. Отріщенко , Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «КНУ»

DOI:

https://doi.org/10.31812/ecobulletinkrd.v1i0.6435

Abstract

Проблема екологічної освіти та виховання підростаючого покоління є однією з найбільш актуальних в даний час. Її розробкою займаються вчені з різних областей: екології (К.К.Рихтер), психології (А.М. Адаменко, С.Д. Дерябо), філософії (H.H. Моїсеєв, А.Д.Урсул), педагогіки (А.І. Новік-Качан, I.A. Зимня). На сьогодні подолання екологічної кризи можливо не стільки за допомогою інноваційних технологій, скільки шляхом формування нового типу мислення у підростаючого покоління. Реалізація цієї ідеї неможлива без мотивації до особистої участі у вирішенні екологічних проблем з метою поліпшення навколишнього середовища. У зв'язку з цим розробка та вдосконалення навчально-методичного забезпечення безперервної екологічної освіти учнів початкових класів, тобто їх екологічної компетентності є одним з першочергових завдань науковців та вчителів-практиків. Використання методу проектів під час вивчення освітньої галузі «Природознавство» дає можливість значно підвищити рівень екологічної компетентності, сприяє підвищенню їх інтелектуального та творчого потенціалу. В основі методу лежить формування екологічної знань учнів, умінь самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, проявляти екологічну компетенцію в питаннях охорони природи, розвивати критичне мислення.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • В.Ю. Отріщенко, , Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «КНУ»

    магістрант психолого-педагогічного факультету

References

Байденко, В.И. Компетенции: к освоению компетентностного подхода / В.И. Байденко. - М.: Изд-во ИЦПКПС, 2004. - 30 с.

Болотов В.А. Компетентнісна модель: від ідеї до освітньої програми / В.А. Болотов, В.В. Сєріков // Педагогіка. - 2003. - № 10.

Вербицький A.A. Основи концепції розвитку безперервної екологічної освіти / A.A. Вербицький // Педагогіка. - 1997. -№ 6. - С.13-18.

Каропа Г.Н. Теоретические основы экологического образования и воспитания школьников / Г.Н. Каропа. - Минск: НПО, 1998. - 174 с.

Реймерс Н.Ф. Начала экологических знаний: Учебное пособие / Н.Ф. Реймерс. - М.: Изд-во МНЭПУ, 1993.-261 с.

Published

2015-12-14

Issue

Section

Environmental education and methods of teaching natural disciplines

How to Cite

Використання проектів як засобу формування екологічної компетентності молодших школярів. (2015). Ecological Bulletin of Kryvyi Rih District, 1, 123-125. https://doi.org/10.31812/ecobulletinkrd.v1i0.6435