СТАНОВЛЕННЯ ФIЗИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНIВ У ДОСЛIДНИЦЬКИХ ЗАДАЧАХ
DOI:
https://doi.org/10.31812/eco-bulletin-krd.v6i0.4570Ключові слова:
дослiдницькi задачi, провiдник iз струмом, магнiтне поле, ефект Холла, датчик електрорушiйної сили ХоллаАнотація
Оскiльки фiзика є експериментальною наукою, важливо у
процесi ї ї навчання забезпечити можливiсть дослiдним шляхом вивчати
закономiрностi явищ природи. Фiзична задача є ефективним засобом
навчання фiзицi, тому що вона сприяє формуванню багатьох особистiсних
якостей i компетентностей учнiв.
Метою цiєї роботи було розроблення авторської дослiдницької задачi для
гурткової роботи у старшiй школi на тему «Вимiрювання напруженостi
магнiтного поля за допомогою ефекту Холла» та розкриття особливостi ї ї
використання.
Пiд час роботи були проведенi дослiди з цифровим датчиком Холла (серiя
SS41F): розглянута специфiкацiя цифрового датчика, його принцип роботи
i структурна схема, поведiнка датчика за вiдсутностi магнiтного поля та
за його наявностi.
Цифровий датчик Холла може демонструвати вiдсутнiсть або наявнiсть
магнiтного поля. Вiн як «ключ» спрацьовує залежно вiд напрямку
магнiтного поля. За одного напрямку було зафiксовано «замикання
ключа-датчика», а в разi змiни полярностi — «розмикання».
У процесi виконання запропонованої дослiдницької задачi учнi навчаться
використовувати рiзноманiтнi прилади для вимiрювання фiзичних
величин, що дасть змогу ефективно засвоїти певнi роздiли фiзики та
набути вмiння й навички використання рiзноманiтних фiзичних приладiв.