Лексичні актуалізатори впливовості ідеологічних кодів у слоганах комерційної телереклами: лінгвосеміотичний підхід

Автор(и)

  • Олена Володимирівна Щербак Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v16i0.133

Ключові слова:

ідеологічний код, рекламний слоган, знак-копія, знак-індекс, знак-символ, вплив, сугестія

Анотація

Статтю присвячено аналізу функціонування ідеологічних кодів у слоганах української комерційної телереклами та встановленню лексичних індикаторів їхньої впливовості. Визначено, що поняття «ідеологічний код» та «рекламний слоган» перебувають в одному дефінітивному полі, проте репрезентують відношення «ціле – частина». Установлено, що маркерами ідеологічних кодів у структурі рекламних слоганів є лексеми, що здебільшого мають статус ключових слів.

Здійснено таксономізацію зафіксованих одиниць відповідно до класифікації семіотичних знаків Ч. Пірса. Їх розподілено за трьома групами: перша група містить слогани, у яких індикаторами ідеологічних кодів виступають знаки-копії; друга – слогани з маркерами індексального статусу; третя – з маркерами символічного статусу. У межах кожної групи пояснено впливову специфіку лексичних домінант ідеологічних кодів. Доведено, що ідеологічні коди, продуцентами впливовості яких є знаки-копії та знаки-символи, апелюють до емоцій адресата, а коди, впливовість яких забезпечують знаки-індекси, скеровано на раціональну сферу реципієнта.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 96 / PDF downloads: 137

Біографія автора

Олена Володимирівна Щербак, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

аспірант кафедри української мови

Посилання

Гулак Т. В. Ценностные структуры современного рекламного дискурса (на материале российской коммерческой и политической рекламы) : дисс. ... канд. филол. наук / Т. В. Гулак. –Х., 2004. –178 с.

Ковалевська А. В. Структурна класифікація слоганів політичної реклами / А. В. Ковалевська // Наукові записки Національного університету «Острозька академія».Сер. : Філологічна. 2014. –Вип. 44. –С.124–126.

Ковалевська Т. Актуальні технології сугестивності в медійних дискурсах / Т. Ковалевська // Міжкультурна комунікація: проблеми та перспективи : зб. наук. пр. –2012. –Вип. 1.–С. 194–200.

Олексюк О. М. Лексико-семантичні домінантисугестивного дискурсу реклами : дис. ... канд. філол. наук / О. М. Олексюк. –Одеса, 2012. –214 с.

Пирс Ч. С. Избранные философские произведения/пер. с англ. К. Голубович, К. Чухрукидзе, Т. Дмитриева. –М.: Логос, 2000. –448 с.

Романовская Т. М. Знаки и символы в современной белорусской телевизионной рекламе / Т. М. Романовская [Электронный ресурс].–Режим доступа : http://repository.buk.by/bitstream

Словник української мови : в 11 т. / за ред. І. К. Білодіда. –К.: Наук.думка, 1970–1980.

Степанов В. Н. Семиотические коды в рекламном тексте / В. Н. Степанов [Электронный ресурс].–Режим доступа : http://www.culturalnet.ru/main/getfile/1813.

Улітіна Н. О. Лінгвальні характеристики слогана як компонента звукової реклами (експериментально-фонетичне дослідження на матеріалі англомовної теле- та радіореклами) : автореф. дис. ... канд. філол. наук / Н. О. Улітіна. –Одеса, 2010. –20 с.

Чапаева Л. Г. Культурно-языковая ситуация в России 1830–1840-х гг. в контексте споров славянофилов и западников: дисс... д.филол. наук / Л. Г. Чапаева.–М., 2007. –415 с.

Downloads

Опубліковано

2017-10-27

Як цитувати

Щербак, О. В. (2017). Лексичні актуалізатори впливовості ідеологічних кодів у слоганах комерційної телереклами: лінгвосеміотичний підхід. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 16, 443–452. https://doi.org/10.31812/filstd.v16i0.133

Номер

Розділ

Лінгвістика і поетика тексту