Ознаки бароко у художньому просторі та стилістичній площині п’єси В. Шекспіра «Буря»
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v15i0.178Ключові слова:
ілюзорність, видовище, барокова сценічність, «бути – здаватися», «театр у театрі», «ефект дзеркала»Анотація
У статті досліджено вплив барокової естетики на драматургію В. Шекспіра. У п’єсі «Буря» застосовано бароковий інструментарій на рівні вибору сюжету, драматичних емоцій і концепції героїв. Використання прийомів бароко розглядається як засіб вільного віддзеркалення мінливості та динамічності життя, суперечностей та антиномій епохи. Бароко зароджується в надрах пізнього Відродження і відображає світ в усій своїй складності, багатогранності виявів, безмежності й мінливості. П’єса «Буря» маніфестує різні засоби відтворення й перетворення дійсності, у якій поєдналися ілюзія і реальність, прекрасне і жахливе, жага щасливого життя і трагізм. Художній простір та стилістика п’єси відтворюють суперечливість світу і самого буття, що в уявленні автора є суцільним лабіринтом, де особистість зіштовхується з різними силами й постійно випробовується на духовну стійкість.
Metrics
Посилання
Аникст А. А. Шекспир / А. А. Аникст. –М.: Молодая гвардия, 1964. –495с.
Вулис А. З. Литературные зеркала / А. З. Вулис. –М.: Советский писатель, 1991. –480 с.
Горбунов А. Н. Драматургия младших современников Шекспира / А. Н. Горбунов // Горбунов А. Н. Младшие современники Шекспира. –М.: Изд-во МГУ, 1986. –С. 3–26.
Пинский Л. Е. Магистральный сюжет / Л. Е. Пинский. –М.: Советский писатель, 1989. –416 с.
Шалагінов Б. Б. Зарубіжна література від античності до початку ХІХ сторіччя / Б. Б. Шалагінов. –К.: Вид-во «Києво-Могилянська академія», 2007. –360 с.
Шекспир У. Комедии: Пьесы ; [пер. с англ. М. Зенкевича, М. Донского, П. Мелковой, Т. Щепкиной-Куперник] / У. Шекспир. –М.: Изд-во ЭКСМО-пресс, 1999. –736 с.
Levillain H. Qu’est-ce que le Baroque? / H. Levillain. –Paris: Klincksieck, 2003. –200p