Комунікативно зорієнтований підхід у навчанні англомовного спілкування майбутніх авіафахівців
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v15i0.185Ключові слова:
комунікативно зорієнтований підхід, англомовне спілкування, комунікація, чинники ефективного застосування, тенденції, викладання іноземної мовиАнотація
У статті обґрунтовано доцільність використання комунікативно зорієнтованого підходу до навчання майбутніх авіафахівців англомовного спілкування. Запропоновано потрактування категорії «комунікація» як ключового поняття комунікативного підходу. Представлено принципи комунікативного навчання, сформульовані Є. Пасовим: принципи мовленнєво-розумової активності, індивідуалізації, функціональності, ситуативності, новизни. Визначено чинники ефективного застосування комунікативного підходу та тенденції, релевантні для викладання іноземної мови: комунікативна спрямованість усіх видів навчання; основною ланкою у процесі навчання є не викладач, а студент; зацікавлення студентів процесом навчання відповідно до їхніх інтересів, здібностей і потреб; навчально-методичні матеріали подаються за ситуативно-тематичним чи функціональним принципом; основними видами роботи студентів є парна (діалог) і групова (полілог) робота; комунікативний підхід до вивчення мови спричинив нетрадиційне ставлення до помилки. З-поміж недоліків комунікативного підходу виокремлено несистематичне подання граматичного матеріалу.
Metrics
Посилання
Вдовін В. В. Комунікативний підхід як оптимальний засіб вивчення іноземної мови у ВНЗ / В. В. Вдовін // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». –2007. –No 586. –С. 15–20.
Король С. В. Комунікативний підхід у навчанні іноземних мов / С. В. Король // Педагогічний дискурс. –2012. –Вип. 11. –С. 133–136.
Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. –М. : Русский язык, 1989. –276 с.
Причина В. В. Комунікативно зорієнтований підхід до навчання учнів англомовного спілкування/В. В. Причина // Таврійський вісник освіти. –2012. –No4 (40). –С. 195–201.
Рогова Г. В. Повышение эффективности обучения иностранным языкам за счет улучшения психологического климата на уроке / Г. В. Рогова // Иностранные языки в школе. –1977. –No 5. –С. 46.
Соковкин В. Н. О природе человеческого общения / В. Н. Соковкин. –Фрунзе : Мехтеп, 1973. –154 с. 7.Философский энциклопедический словарь / [под ред. Л. Ф. Ильечева]. –М. : Сов. энциклопедия, 1983. –893 с.
Johnson K. Communication in the classroom / K. Johnson, K. Morrow. –Longman Group, 1992. –140 p.9.Philips D. Language in Schools / D. Philips // From Complacency to Conviction. –CILT. –1988. –P.12.