Теоретико-методологічний базис розвитку організаційної культури в теорії та практиці управління загальноосвітнім навчальним закладом

Автор(и)

  • Ганна Миколаївна Тимошко State Higher Educational Institution University of Educational Management National Academy of Educational Sciences of Ukraine , Университет менеджмента образования АПН Украины , Університет менеджменту освіти НАПН України https://orcid.org/0000-0003-0996-6138 (неавтентифікований)

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1181

Ключові слова:

організаційна культура, організаційна культура ЗНЗ, організаційна культура керівника ЗНЗ, управлінська діяльність

Анотація

У пропонованій статті висвітленні тенденції становлення та розвитку організаційної культури керівних кадрів системи освіти. Розкриті концептуальні погляди на зміст організаційної культури керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Обґрунтована потреба використання керівниками в практиці управління навчальним закладом елементів організаційної культури та відсутністю розроблених алгоритмів її розвитку як складової управління розвитком професійної компетентності педагогів. Позиціонується прагнення до адекватного розв’язання актуальних управлінських проблем та пошуку нових шляхів їх вирішення, дотримання норм соціально відповідальної поведінки керівників навчальних закладів, розвитку організаційної культури як детермінуючого фактора її ефективності, – усе це забезпечує сутність теоретико-методологічних засад результативного виконання професійно-управлінської діяльності, формування позитивного образу управлінця нового типу.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • автор Ганна Миколаївна Тимошко, афіліація State Higher Educational Institution University of Educational Management National Academy of Educational Sciences of Ukraine, Университет менеджмента образования АПН Украины, Університет менеджменту освіти НАПН України

    доктор педагогічних наук, професор

    42.jpg

Посилання

Акімова О. Організаційна культура державного службовця в умовах розбудови українського суспільства / О. Акімова // Вісник НАДУ. – 2005. –№1. – С. 147-152.

Болгаріна В. С. Культурологічний підхід як імператив управління сучасною школою / В. С. Болгаріна // Культурологічний підхід до управління школою. – X. : Основа, 2006. – 112 с. – (Б-ка журн. «Управління школою» ; Вип. 5(41)) – С. 40-50.

Даниленко Л. Основні напрями розвитку менеджменту освітніх інновацій / Л. Даниленко // Менеджмент інновацій в освіті. – К. : Шк. світ, 2007. – (Б-ка «Шк. світу»). –С. 82-95.

Зиновьев Ф. Управленческое консультирование : [монография] / Ф. Зиновьев, Н. Лобанов, В. Тебенко. – Симферополь : Таврия, 2000. – 154 с.

Мармаза О. І. Організаційна культура управління / О. І. Мармаза // Управління школою. – 2003. – № 7. – С. 19-23.

Международный менеджмент / [под ред. С. Э. Пивоварова, Л. С. Тарасевича, А. И. Майзеля]. – СПб. : Питер, 2002. – 576 с.

Серкіс Ж. В. Проблеми управління організаційною культурою Ж. В. Серкіс // Теоретико-методологічні проблеми вдосконалення психологічної підготовки менеджерів : зб. наукових праць.Додаток до наукового журналу «Персонал». – 2000. – № 1 (55). – С. 190-192.

Серкіс Ж. В. Про організаційну культуру закладу освіти / Ж. В. Серкіс // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. – № 9-10. – С. 4-9.

Тихомирова О. Г. Организационная культура: формирование, развитие и оценка / О. Г. Тихомирова. – СПб. : Государственный университет ИТМО, 2008. – 154 с.

Управление персоналом / [под ред. Т. Ю. Базарова, Б. Л. Еремина]. – 2-е изд., перераб. и доп. – М. : ЮНИТИ, 2002. – 459 с.

Шейн Э. Х. Организационная культура и лидерство / Э. Х. Шейн / [пер. с англ. под ред. В. А. Спивака]. – СПб. : Питер, 2002. – 336 с. : ил. – (Серия «Теория и практика менеджмента»).

Завантаження

Опубліковано

17-02-2017

Номер

Розділ

Теоретико-практичні проблеми педагогіки загальноосвітньої школи

Як цитувати

Теоретико-методологічний базис розвитку організаційної культури в теорії та практиці управління загальноосвітнім навчальним закладом. (2017). Педагогіка вищої та середньої школи, 49, 177-189. https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1181