Defining the nature and content of the concept of «speech activity» of the preschool children in the research

Authors

  • Артур Євгенович Іншаков Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1199

Keywords:

speech activity, pre-school children, communicative activities, attitude, personality, communication, speech

Abstract

The solution of complex problems facing modern domestic education involves the continuous improvement of the quality of training the younger generation on the early childhood and school preparation for life, the formation of personal qualities, among which great importance acquires their active position in the educational activity, which is manifested in speech activity. The concepts of position, activity, filed criteria speech activity older pre-schoolers that allows teachers practitioners to successfully implement the tasks to stimulate speech activity of pre-school children.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 144 / PDF downloads: 86

Author Biography

Артур Євгенович Іншаков, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Ph.D. (Educational Sciences), Senior Lecturer 

References

Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – Л. : Изд-во Ленинградского университета, 1968. – 339 с.

Божович Л. И.Проблемы формирования личности : [избранные психологические труды] / Л. И. Божович. – М. : Институт практического психолога. – Воронеж : Модэк, 1995. – 349 с.

Буева Л. П. Человек : деятельность и общение / Л. П. Буева. – М. : Мысль, 1978. – 216 с.

Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку / [укл. А. М. Богуш]. – Одеса : Маяк, 1999. – 88 с.

Дёмин М. В. Проблемы теории личности / М. В. Дёмин. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1977. – 240 с.

Дёмин М. В. Игра как специфический вид человеческой деятельности / М. В. Дёмин // Философские науки. – 1983. –№ 2. – С. 57-68.

Лернер И. Я. Процесс обучения и его закономерности / И. Я. Лернер. – М. : Знание, 1980. – 96 с.

Ломов Б. Ф. Общение и социальная регуляция поведения индивида / Б. Ф. Ломов // Психологические проблемы социальной регуляции поведения. – М. : Наука, 1976. – С. 29-40; С. 64-84.

Небылицын В. Д. Актуальные проблемы дифференциальной психофизиологии / В. Д. Небылицын // Вопросы психологии. – 1971. – № 6. – С. 15-25.

Парыгин Б. Д. Анатомия С.240-247общения : [учебное пособие] / Б. Д. Парыгин. – СПб. : Изд-во

Михайлова В. А., 1999. – 301 с.

Педагогика / [под ред. Н. И. Болдырева]. – М. : Педагогика, 1968. – 526 с.

Петровский А. В.Психология : [учебник] / А. В. Петровский, М. Г. Ярошевский. – 5-е изд., стер. – М. : Академия, 2006. – 512 с.

Слободчиков В. И. Личность как реальность для других / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев // Психология личности. – Т. 2.– Самара : Бахрак, 1999. – С. 489-495.

Сухомлинський В. О. Батьківська педагогіка / В. О. Сухомлинський. –К. : Радянська школа, 1978. – 263 с. 15. Щукина Г. И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе / Г. И. Щукина. – М. : Просвещение, 1979. – 160 с.

Published

17-02-2017

How to Cite

Іншаков, А. Є. (2017). Defining the nature and content of the concept of «speech activity» of the preschool children in the research. Educational Dimension, 49, 240–247. https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1199

Issue

Section

Obsolete9