Modeling of self-educational activity of future primary school teacher: the diagnostic aspect
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2420Keywords:
diagnostics, self-education of future primary school teachers, teaching skills, synergetic approach, modeling of diagnostic processes.Abstract
Borisenko N. M., Sydorenko N. I. Modeling of self-educational activity of future primary school teacher: the diagnostic aspect.
In the article possibilities of computer diagnostics of self-educational activity of future primary school teacher within the synergetic approach are analyzed, the basic peinciples, stages and conditions of modeling of diagnostic process elements are defined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 131
/ PDF downloads: 163
References
1. Бондаренко С. В. Моделювання складних системно-діяльнісних об’єктів у психолого-педагогічних дослідженнях [Електронний ресурс] / С. В. Бондаренко. – Режим доступу : http : //roman.by/r-89699.html
2. Горячова М. В. Моделирование педагогических процессов [Электронный ресурс] / М. В. Горячова. – Режим доступа : http: // www.rae.ru /zk/arj/2007/11/Goryachova.pdf.
3. Зязюн І. А. Краса педагогічної дії [навч. посіб.] / І. А. Зязюн, Г. М. Сагач. – Київ : Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 268 с.
4. Игнатова В. А. Педагогические аспекты синергетики / В. А. Игнатова // Педагогика. – 2001. – No8. – С. 26–31.
5. Кульневич С. В. Педагогика личности от концепций до технологий: [учеб.-практ. пособ. для учителей] / С. В. Кульневич. – Ростов н/Д : Творческий центр «Учитель», 2001. – С. 106–109.
6. Маткин В. В. Ценностно-синергетический подход и его реализация в процессе педагогической подготовки будущих учителей / В. В. Маткин // Наука и школа. – 2001. – No 6. – С. 10–12.
7. Нестеренко В. Г. Можливості особистості в контексті синергетичної моделі вищої освіти / В. Г. Нестеренко // Вища освіта України. – 2004. – No 1. – С. 25–34.
8. Новиков Д. А. Статистические методы в педагогических исследованиях (типовые случаи) / Д. А. Новиков. – Москва : МЗ-Пресс, 2004. – 67 с.
9. Хоружа Л. Л. У пошуках нової моделі педагогічної освіти / Л. Л. Хоружа // Вища школа. – 2009. – No11. – С. 23–31.
10. Чуб Е. В. Моделирование педагогического процесса как средство формирования ключевых компетенций будущего специалиста [Электронный ресурс] / Е. В. Чуб. – Режим доступа : http://www.conf.muh.ru/080215/thesis_Chub.htm
11. Штофф В. А. Моделирование и философия / В. А. Штофф. – Москва : Наука, 1966. – 300 с.
2. Горячова М. В. Моделирование педагогических процессов [Электронный ресурс] / М. В. Горячова. – Режим доступа : http: // www.rae.ru /zk/arj/2007/11/Goryachova.pdf.
3. Зязюн І. А. Краса педагогічної дії [навч. посіб.] / І. А. Зязюн, Г. М. Сагач. – Київ : Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 268 с.
4. Игнатова В. А. Педагогические аспекты синергетики / В. А. Игнатова // Педагогика. – 2001. – No8. – С. 26–31.
5. Кульневич С. В. Педагогика личности от концепций до технологий: [учеб.-практ. пособ. для учителей] / С. В. Кульневич. – Ростов н/Д : Творческий центр «Учитель», 2001. – С. 106–109.
6. Маткин В. В. Ценностно-синергетический подход и его реализация в процессе педагогической подготовки будущих учителей / В. В. Маткин // Наука и школа. – 2001. – No 6. – С. 10–12.
7. Нестеренко В. Г. Можливості особистості в контексті синергетичної моделі вищої освіти / В. Г. Нестеренко // Вища освіта України. – 2004. – No 1. – С. 25–34.
8. Новиков Д. А. Статистические методы в педагогических исследованиях (типовые случаи) / Д. А. Новиков. – Москва : МЗ-Пресс, 2004. – 67 с.
9. Хоружа Л. Л. У пошуках нової моделі педагогічної освіти / Л. Л. Хоружа // Вища школа. – 2009. – No11. – С. 23–31.
10. Чуб Е. В. Моделирование педагогического процесса как средство формирования ключевых компетенций будущего специалиста [Электронный ресурс] / Е. В. Чуб. – Режим доступа : http://www.conf.muh.ru/080215/thesis_Chub.htm
11. Штофф В. А. Моделирование и философия / В. А. Штофф. – Москва : Наука, 1966. – 300 с.
Downloads
Published
18-07-2019
How to Cite
Борисенко, Н. М., & Сидоренко, Н. І. (2019). Modeling of self-educational activity of future primary school teacher: the diagnostic aspect. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 17–24. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2420
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2016 Наталія Михайлівна Борисенко, Наталія Іванівна Сидоренко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.