Pedagogical conditions of modeling skills formation among students of higher economic educational institutions in the process of independent work

Authors

  • Діна Миколаївна Тюріна Kharkiv Institute of Finance of the Ukrainian State University of Finance and International Trade

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2430

Keywords:

Pedagogical conditions, modeling, skill, student, higher economic educational institutions

Abstract

 

Tiurina D. M. Pedagogical conditions of modeling skills formation among students of higher economic educational institutions in the process of independent work .

In this article, the classification of the abilities of the economic objects modeling according to the components of the modeling process has been given; pedagogical conditions providing efficiency of modeling skills formation among students of higher economic educational institutions in the process of independent work have been determined.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 122 / PDF downloads: 112

Author Biography

Діна Миколаївна Тюріна, Kharkiv Institute of Finance of the Ukrainian State University of Finance and International Trade

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Власенко О. М. Формування моральних цінностей у майбутніх учителів засобами моделювання педагогічних ситуацій : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд.
пед. наук : спец. 13.00.07 «Теорія та методика виховання» / О. М. Власенко. – Херсон, 2005. – 19 с.
2. Корнєєва А. М. Методичні рекомендації щодо впровадження методики формування просторової уяви студентів у процесі навчання нарисної геометрії (для викладачів та студентів технічних навчальних закладів) / А. М. Корнєєва. – Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2006. – 32 с.
3. Лаврентьєва О. О. Дидактичні умови формування інтелектуальних умінь старшокласників при вивченні науковоприродничих дисциплін : автореф. дис. на здобуття
наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / О. О. Лаврентьєва. – Луцьк, 2005. – 25 с.
4. Лаврешина Г. Ю. Формування логічної культури старшокласників у процесі навчання : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Г. Ю. Лаврешина. – Кривий Ріг, 2000. – 21 с.
5. Лазаревский С. В. Формирование общеучебных интеллектуальных умений у старшеклассников : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец.
13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / С. В. Лазаревский. – Київ, 1990. – 14 с.
6. Левіна І. А. Професійна діяльність учителя з формування пізнавальної самостійності підлітків засобами моделювання : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед.
наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / І. А. Левіна. – Одеса, 2001. – 18 с.
7. Нічуговська Л. І. Науково-методичні основи математичної освіти студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук.
ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Нічуговська. – Київ, 2005. – 36 с.
8. Паламарчук В. Ф. Як виростити інтелектуала / В. Ф. Паламарчук. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2000. – 152 с.
9. Панченко Л. Л. Формування вмінь математичного моделювання в процесі навчання майбутніх учителів математики : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)» / Л. Л. Панченко. – Київ, 2006. – 20 с.
10. Савченко Г. О. Формування готовності майбутніх фахівців банківської справи до аналітичної діяльності засобами моделювання : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня
канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. О. Савченко. – Одеса, 1993. – 18 с.
11. Сарафанюк Е. І. Педагогічні умови підвищення якості загальновійськової підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів з використанням віртуального моделювання : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Е. І. Сарафанюк. – Одеса, 2005. – 20 с.
12. Теплицький І. О. Розвиток творчих здібностей школярів засобами комп’ютерного моделювання : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук :
13.00.02 «Теорія та методика навчання інформатики» / І. О. Теплицький. – Київ, 2001. – 20 с.
13. Усандро А. И. Динамические модели как средство активизации познавательной деятельности учащихся : автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. пед. наук. /
А. И. Усандро. – Минск, 1992. – 14 с.
14. Шатагина А. Я. Исследование учебных объемных моделей для совершенствования процесса обучения : автореф. дис. на соискание ученой
степени канд. пед. наук / А. Я. Шатагина. – Алма-Ата, 1985. – 16 с.
15. Шутикова М. И. Методические аспекты обучения информационному моделированию в профильном курсе информатики для классов гуманитарного направления : автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (информатика)» / М. И. Шутикова. – Череповец, 2000. – 20 с.

Published

18-07-2019

How to Cite

Тюріна, Д. М. (2019). Pedagogical conditions of modeling skills formation among students of higher economic educational institutions in the process of independent work. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 60–65. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2430

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy