Формування предметних математичних компетенцій молодших школярів засобами ТРВЗ

Автор(и)

  • Олена Олександрівна Нікітіна Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2440

Ключові слова:

компетентнісний підхід, предметні математичні компетенції, логічність мислення, творче мислення, технологія ТРВЗ

Анотація

Нікітіна О. О. Формування предметних математичних компетенцій молодших школярів засобами ТРВЗ.

У статті розглянуто проблему формування предметних математичних компетенцій у молодших школярів. Розкрито значення нестандартних завдань для мотивації пізнавальної та пошукової діяльності учнів на уроках. Особливу увагу приділено технології ТРВЗ як одному із шляхів формування логічного мислення та розвитку творчого потенціалу учнів на уроках математики в початковій школі. Охарактеризовано зміст окремих методів ТРВЗ та наведені конкретні приклади завдань для учнів молодшого шкільного віку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 170

Біографія автора

Олена Олександрівна Нікітіна, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

старший викладач

Посилання

1. Альтшуллер Г. С. Как стать гением: Жизненная стратегия творческой личности / Г. С. Альтшуллер, И. М. Верткин. – Минск : Беларусь, 1994. – 480 с.
2. Гусарова Е. В. Решение задач на уроках математики с помощью ТРИЗ-технологий / Е. В. Гусарова // Вестник Пензенского государственного университета. – 2015. – No 1. – С. 22–26.
3. Ильницкая И. А. Проблемные ситуации как средство активизации мыслительной деятельности учащихся на уроке: [учеб. пособие к спецкурсу] / И. А. Ильницкая. – Пермь :
Пермский государственный педагогический институт, 1983. – 76 с.
4. Курлова О. М. Використання елементів ТРВЗ на уроках математики, як засіб формування творчого мислення учнів: [метод. посібник] / О. М. Курлова. – Первозванівка, 2013. – 46 с.
5. Макрідіна Л. О. Технологія творчості ТРВЗ / Л. О. Макрідіна // Управління школою. – 2003. – No 32 – С. 12–26.
6. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1–4 класи. – Київ : «Освіта», 2011. – 392 с.
7. Савченко О. Компетентнісна спрямованість нових навчальних програм для початкової школи / О. Я. Савченко // Початкова школа. – 2012. – No 8. – С. 1–6.
8. Утёмов В. В. Структура креативного урока по развитию творческой личности учащихся в педагогической системе НФТМ-ТРИЗ [Электронный ресурс] / В. В. Утёмов, М. М. Зиновкина // Концепт. – 2013. – Современные научные исследования. Выпуск 1. – ART 53572. – Режим доступу: http://e-koncept.ru/ 2013/53572.htm
9. Фадєєва Т. О. Інноваційні технології навчання математики у початкових класах / Т. О. Фадєєва: [навч.-метод. посібник для студ. психолого-педагогічного ф-ту пед. ун-ту] / Т. О. Фадеева. – Кіровоград : Авангард, 2011. – 95 с.
10. Фурман А. В. Теорія навчальних проблемних ситуацій : психолого-дидактичний аспект: [монографія] / Анатолій Всильович Фурман. – Тернопіль : Астон, 2007. – 164 с.

Downloads

Опубліковано

23-07-2019

Як цитувати

Нікітіна, О. О. (2019). Формування предметних математичних компетенцій молодших школярів засобами ТРВЗ. Educational Dimension, 47, 113–118. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2440

Номер

Розділ

Теоретико-практичні проблеми педагогіки загальноосвітньої школи