Сoncept of developmental education mathematics: didactic model of teaching and mathematical activity of students
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2441Keywords:
didactic model, teaching methods, developing of task-method of teaching mathematicsAbstract
Semenets S. P. Сoncept of developmental education mathematics: didactic model of teaching and mathematical activity of students.
In the context of personal and developmental approach analyzes the methods of teaching mathematics, nonlinear created didactic model of teaching and mathematical foundations of the students. The results of content analysis and theoretical modeling developed didactic-of task of developing a method of teaching mathematics.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 111
/ PDF downloads: 174
References
1. Бобков В. В. Дифференцированный подход к обучению: психоинформационная точка зрения. Часть 1 / В. В. Бобков / [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://zhurnal.ape.relarn.ru/articles/2006/041.pdf, 29. 06. 2006 р.
2. Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей : [уч. пособ. для студ. высш. учеб. заведений] / Д. Б. Богоявленская. – Москва : Академия, 2002. – 320 с.
3. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский – Москва : Педагогика, 1991. – 480 с.
4. Гальперин П. Я. Формирование умственных действий и понятий / П. Я. Гальперин. – Москва : МГУ, 1965. – 146 с.
5. Давыдов В. В. Виды обобщения в обучении (логико-психологические проблемы построения учебных предметов) / В. В. Давыдов. – Москва : Педагогика, 1972. – 424 с.
6. Дусавицкий А. К. Развивающее образование: теория и практика. Статьи / А. К. Дусавицкий. – Харьков : ХНУ. – 2002. – 146 с.
7. Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения / И. Я. Лернер. – Москва : Педагогика, 1981. – 186 с.
8. Семенець С. П. Методологія і теорія розвивального навчання математики : [монографія] / С. П. Семенець. – Житомир : Вид-во О. О. Овенок, 2015. – 236 с.
9. Семенець С. П. Системотвірне поняття та особливості змісту розвивального навчання математики / С. П. Семенець // Педагогіка вищої та середньої школи : [зб. наук. праць] / ДВНЗ «Криворізький національний університет». – Кривий Ріг, 2015. – Вип. 46. – С. 207-212.
10. Слепкань З. И. Психолого-педагогические основы обучения математике / З. И. Слепкань. – Київ : Рад. школа, 1983. – 192 с.
11. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором школи / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5 т. – Київ : Рад. шк., 1976. – Т. 1. – 544 с.
12. Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний / Н. Ф. Талызина. – Москва : МГУ, 1975. – 343 с.
2. Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей : [уч. пособ. для студ. высш. учеб. заведений] / Д. Б. Богоявленская. – Москва : Академия, 2002. – 320 с.
3. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский – Москва : Педагогика, 1991. – 480 с.
4. Гальперин П. Я. Формирование умственных действий и понятий / П. Я. Гальперин. – Москва : МГУ, 1965. – 146 с.
5. Давыдов В. В. Виды обобщения в обучении (логико-психологические проблемы построения учебных предметов) / В. В. Давыдов. – Москва : Педагогика, 1972. – 424 с.
6. Дусавицкий А. К. Развивающее образование: теория и практика. Статьи / А. К. Дусавицкий. – Харьков : ХНУ. – 2002. – 146 с.
7. Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения / И. Я. Лернер. – Москва : Педагогика, 1981. – 186 с.
8. Семенець С. П. Методологія і теорія розвивального навчання математики : [монографія] / С. П. Семенець. – Житомир : Вид-во О. О. Овенок, 2015. – 236 с.
9. Семенець С. П. Системотвірне поняття та особливості змісту розвивального навчання математики / С. П. Семенець // Педагогіка вищої та середньої школи : [зб. наук. праць] / ДВНЗ «Криворізький національний університет». – Кривий Ріг, 2015. – Вип. 46. – С. 207-212.
10. Слепкань З. И. Психолого-педагогические основы обучения математике / З. И. Слепкань. – Київ : Рад. школа, 1983. – 192 с.
11. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором школи / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5 т. – Київ : Рад. шк., 1976. – Т. 1. – 544 с.
12. Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний / Н. Ф. Талызина. – Москва : МГУ, 1975. – 343 с.
Downloads
Published
23-07-2019
How to Cite
Семенець, С. П. (2019). Сoncept of developmental education mathematics: didactic model of teaching and mathematical activity of students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 118–125. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2441
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2016 Сергій Петрович Семенець
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.