Didactic resources of the electronic environment in the organization of an independent work of future primary school teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2450Keywords:
e-learning environment, electronic environment, didactic resource, independent workAbstract
Nagrybelna I. A. Didactic resources of the electronic environment in the organization of an independent work of future primary school teachers.
In the article the scientific and methodical potential of the didactic resource of electronic environment has been analyzed. Its role in the organization of an independent work of future primary school teachers has been emphasized; the essence of the definitions related to the e-learning environment in a modern higher educational institution is defined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 83
/ PDF downloads: 110
References
1. Большой энциклопедический словарь / под ред. А. М. Прохорова. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – Москва: Большая рос. энцикл.; Санкт-Петербург : Норинт, 1998. – 1456 с.
2. Вашуленко М. С. Удосконалення змісту і методики навчання української мови в 1–4 кл. / Микола Семенович Вашуленко. – Київ : Рад. школа, 1991. – 110 с.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устимович Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
4. Зязюн Л. Нові тенденції у підготовці вчителів Франції / Л. Зязюн // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2002. – Вип. ІІ. – С. 177–191.
5. Нагрибельна І. А. Удосконалення фахової підготовки майбутнього вчителя початкових класів засобом самостійної роботи / І. А. Нагрибельна // Sience Rise. – 2015. – No 3/1 (8). – С. 71–76.
6. Пентилюк М. І. Професійна підготовка студентів-філологів: засвоєння лінгводидактичної термінології / М. І. Пентилюк // Дивослово. – 2005. – No11. – С. 21–24.
7. Солдатенко М. М. Теоретико-методологічні основи розвитку самостійної пізнавальної діяльності майбутнього вчителя: автореф. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. М. Солдатенко. – Київ, 2007. – 47 с.
8. Сисоєва С. О. Нариси з історії розвитку педагогічної думки: [навч. посіб.] / С. О. Сисоєва, І. В. Соколова. – Київ : Центр навчальної літератури, 2003. – 308 с.
9. Химинець В. В. Інноваційна освітня діяльність / Василь Васильович Химинець. – Ужгород : ЗІППО, 2007. – 364 с.
2. Вашуленко М. С. Удосконалення змісту і методики навчання української мови в 1–4 кл. / Микола Семенович Вашуленко. – Київ : Рад. школа, 1991. – 110 с.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устимович Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
4. Зязюн Л. Нові тенденції у підготовці вчителів Франції / Л. Зязюн // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2002. – Вип. ІІ. – С. 177–191.
5. Нагрибельна І. А. Удосконалення фахової підготовки майбутнього вчителя початкових класів засобом самостійної роботи / І. А. Нагрибельна // Sience Rise. – 2015. – No 3/1 (8). – С. 71–76.
6. Пентилюк М. І. Професійна підготовка студентів-філологів: засвоєння лінгводидактичної термінології / М. І. Пентилюк // Дивослово. – 2005. – No11. – С. 21–24.
7. Солдатенко М. М. Теоретико-методологічні основи розвитку самостійної пізнавальної діяльності майбутнього вчителя: автореф. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. М. Солдатенко. – Київ, 2007. – 47 с.
8. Сисоєва С. О. Нариси з історії розвитку педагогічної думки: [навч. посіб.] / С. О. Сисоєва, І. В. Соколова. – Київ : Центр навчальної літератури, 2003. – 308 с.
9. Химинець В. В. Інноваційна освітня діяльність / Василь Васильович Химинець. – Ужгород : ЗІППО, 2007. – 364 с.
Downloads
Published
14-01-2016
How to Cite
Нагрибельна, І. А. (2016). Didactic resources of the electronic environment in the organization of an independent work of future primary school teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 169–174. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2450
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2016 Інна Анатоліївна Нагрибельна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.