Modern requirements to the professional training of the future primary school teacher in the process of education informatization

Authors

  • Ірина Володимирівна Онищенко Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2451

Keywords:

informatization, education informational, professional training, the professional growth of the teacher

Abstract

Onyshchenko I. V. Modern requirements to the professional training of the future primary school teacher in the process of education informatization.

The article deals with peculiarities of the influence of the higher pedagogical education informatization on the process of the professional training of the future primary school teacher. The main professional qualities of the modern primary school teacher have been determined. The current requirements to the professional training of the primary school teacher in the process of education informatization have been grounded.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 158

Author Biography

Ірина Володимирівна Онищенко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Philological Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Барановська В. М. Змістова характеристика стану та проблем формування інформатичних компетентностей майбутніх учителів початкових класів [Електроний ресурс] /
В. М. Барановська // Науковий вісник Донбасу. – 2012. – No 4. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/nvd_2012_4_19.pdf
2. Бахмат Н. Конкурентоспроможність учителя початкової школи в умовах інформатизації освіти / Н. Бахмат // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2014. – No 9 (1). – С. 257–263.
3. Дедюхина А. А. Педагогические условия формирования информационной компетентности будущих учителей начальных классов / А. А. Дедюхина // Теория и практика образования в современном мире: материалы междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, февраль 2012 г.). – Санкт-Петербург : Реноме, 2012. – С. 280–284.
4. Кушнір Н. О. Модель підготовки майбутніх учителів початкових класів до навчання основ інформаційно-комунікаційних технологій / Н. О. Кушнір // Інформаційні технології в освіті. – 2013. – No 17. – С. 147–153.
5. Михайлюк А. Ю. Про деякі напрямки інформатизації вищої освіти в умовах сьогодення / А. Ю. Михайлюк, М. В. Сніжко, Л. М. Бігун // Вища освіта України. – 2009. – Додаток 4, том І (13). – С. 457–463.
6. Овчинникова М. В. Использование компьютерных технологий в подготовке учителей начальных классов [Электронный ресурс] / М. В. Овчинникова // Форум конференций
МГЛУ. – Режим доступу: http://conference.mdpu.org.ua/index.php
7. Олефиренко Н. В. Проблемы подготовки учителя начальной школы к проектированию дидактических электронных ресурсов [Электронный ресурс] / Н. В. Олефиренко //
Образовательные технологии. – No1. – C. 577–589. – Режим доступа: http://ifets.ieee.org/russian/ depository/v17_i1/pdf/16.pdf.
8. Петухова Л. Є. Актуальні питання формування інформатичних компетентностей майбутніх учителів початкових класів / Л. Є. Петухова, О. В. Співаковський // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2011. – No 1. – С. 7–11.
9. Співаковський О. В. Інформаційно-комунікаційні технології в початковій школі : [навч.-метод. посіб.] / О. В. Співаковський, Л. Є. Петухова, В. В. Коткова. – Херсон: Айлант, 2012. –
385 c.
10. Суховірський О. В. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. В. Суховірський; Інститут педагогіки АПН України. – Київ, 2005. – 20 с.

Published

14-01-2016

How to Cite

Онищенко, І. В. (2016). Modern requirements to the professional training of the future primary school teacher in the process of education informatization. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 174–179. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2451

Issue

Section

Current issues of education