Pedagogical tact is a basis of the professional training of a primary school teacher
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2472Keywords:
tact, the pedagogical tact, personality, primary school teacher, professional trainingAbstract
Fedorova L. G. Pedagogical tact is a basis of the professional training of a primary school teacher.
In the article the basic definitions of the concept «pedagogical tact» were analyzed and its significance in the professional training of a primary school teacher was grounded, a content of the basic components of the given concept was determined and shown. An attention to V. O. Sukhomlinsky ideas about pedagogical tact of a primary school teacher was paid.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 88
/ PDF downloads: 107
References
1. Васильєва М. П. Сучасний стан дослідження питань професійної деонтології / М. П. Васильєва, М. К. Подберезський // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: [зб.
наук. праць] / за заг. ред. В. І. Євдокимова і проф. О. М. Микитюка. – Харків, 2010. – Вип. 33. – С. 177.
2. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устинович Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
3. Кутняк І. Особливості підготовки майбутніх учителів початкових класів у світлі завдань сучасної вищої школи / І. Кутняк // Початкова школа. – 2014. – No 10. – С. 28–30.
4. Мірошник З. М. Структура особистості вчителя початкових класів: рольовий підхід : [монографія] / Зоя Михайлівна Мірошник. – Харків : ФЛП Шейнина Е. В.; ХНПУ, 2011. – 306 с. 5. Словник іншомовних слів / авт. колектив: Л. І. Шевченко, О. І. Ніка, О. І. Хом’як, А. А. Дем’янюк; за ред. Л. І. Шевченко. – Київ : АРІЙ, 2008. – 672 с.
6. Страхов И. В. Психологические основы педагогического такта: [пособ. для ин-тов] / Иван Владимирович Страхов. – Саратов, 1972. – 180 с.
7. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 т. – Київ, 1976. – Т. 1. – С. 613–637. 8. Сухомлинський В. О. Не бійтеся бути
ласкавим / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 т. – Київ, 1977. – Т. 5. – С. 317–359.
9. Сухомлинский В. А. Сто советов учителю / В. А. Сухомлинский. – Київ : Рад. школа, 1984.– 254 с. 10. Федорова Л. Г. Формування педагогічного такту – основа професійної
підготовки майбутнього фахівця / Л. Г. Федорова // Актуальные вопросы в современной науке: [сб. научных докладов]. – Варшава, 2013. – Часть 3/2. – С. 42–50.
наук. праць] / за заг. ред. В. І. Євдокимова і проф. О. М. Микитюка. – Харків, 2010. – Вип. 33. – С. 177.
2. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устинович Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
3. Кутняк І. Особливості підготовки майбутніх учителів початкових класів у світлі завдань сучасної вищої школи / І. Кутняк // Початкова школа. – 2014. – No 10. – С. 28–30.
4. Мірошник З. М. Структура особистості вчителя початкових класів: рольовий підхід : [монографія] / Зоя Михайлівна Мірошник. – Харків : ФЛП Шейнина Е. В.; ХНПУ, 2011. – 306 с. 5. Словник іншомовних слів / авт. колектив: Л. І. Шевченко, О. І. Ніка, О. І. Хом’як, А. А. Дем’янюк; за ред. Л. І. Шевченко. – Київ : АРІЙ, 2008. – 672 с.
6. Страхов И. В. Психологические основы педагогического такта: [пособ. для ин-тов] / Иван Владимирович Страхов. – Саратов, 1972. – 180 с.
7. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 т. – Київ, 1976. – Т. 1. – С. 613–637. 8. Сухомлинський В. О. Не бійтеся бути
ласкавим / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 т. – Київ, 1977. – Т. 5. – С. 317–359.
9. Сухомлинский В. А. Сто советов учителю / В. А. Сухомлинский. – Київ : Рад. школа, 1984.– 254 с. 10. Федорова Л. Г. Формування педагогічного такту – основа професійної
підготовки майбутнього фахівця / Л. Г. Федорова // Актуальные вопросы в современной науке: [сб. научных докладов]. – Варшава, 2013. – Часть 3/2. – С. 42–50.
Downloads
Published
14-01-2016
How to Cite
Федорова, Л. Г. (2016). Pedagogical tact is a basis of the professional training of a primary school teacher. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 371–375. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2472
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2016 Людмила Григорівна Федорова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.