Praxeological and activity approach as a methodological basis of a competence oriented methodical training of the future Mathematics teacher
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2482Keywords:
methodical training, personal experience, methodical activity, future Mathematics teacherAbstract
Akulenko I. A. Praxeological and activity approach as a methodological basis of a competence oriented methodical training of the future Mathematics teacher.
The article is focused on the praxeology and activity approach provisions that allow to formulate the basic principles of competence oriented methodical training of the future Mathematics teacher. Some expected results of its implementation were also identified.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 110
/ PDF downloads: 180
References
1. Абушенко В. П. Праксеология [Электронный ресурс] / В. П. Абушенко. – Режим доступа : http://metromir.ru/voc/phylosofy.php?litter=П&mode=word&id=923&num=5.
2. Авдєєва И. Н. Психологическая характеристика фасилитативных педагогических технологий. Часть 1: Субъектная направленность / И. Н. Авдеева // Горизонты образования. – 2012. – No 2. – С. 37–43.
3. Акуленко І. А. Теоретико-методичні засади формування методичної компетентності майбутнього вчителя математики профільної школи : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)» / Ірина Анатоліївна Акуленко. – Черкаси, 2013. – 40 с.
4. Акуленко І. А. Компетентнісно орієнтована методична підготовка майбутнього вчителя математики профільної школи (теоретичний аспект) : монографія / І. А. Акуленко. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю., 2013. – 460 с.
5. Верещагина Н. О. Методическая подготовка бакалавров и магистров в области географического образовании : автореф. дисс. на соискание ученой степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (география)» / Наталья Олеговна Верещагина. – СПб, 2012. – 46 с. 6. Кузьмінський А. І. Наукові засади методичної
підготовки майбутнього вчителя математики : [монографія] / А. І. Кузьмінський, Н. А. Тарасенкова, І. А. Акуленко. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2009. – 320 с.
7. Макарченко М. Г. Модель контекстного обучения будущих учителей математики в процессе их методической подготовки : дисс. на соискание ученой степени д-ра пед. наук :
13.00.02 / Макарченко Михаил Геннадиевич; РГПУ им. А. И. Герцена. – Санкт-Петербург, 2009. – 402 с.
8. Малова И. Е. Теоретические аспекты непрерывной методической подготовки учителя [Электронный ресурс] / И. Е. Малова. – Режим доступа : http://www.jeducation.ru/5_2004/48.html.
9. Якиманская И. С. Предмет анализа – субъектный опыт / И. С. Якиманская, И. Ю. Рыжухина // Директор школы России. – 1999. – No 8. – С. 53–60.
2. Авдєєва И. Н. Психологическая характеристика фасилитативных педагогических технологий. Часть 1: Субъектная направленность / И. Н. Авдеева // Горизонты образования. – 2012. – No 2. – С. 37–43.
3. Акуленко І. А. Теоретико-методичні засади формування методичної компетентності майбутнього вчителя математики профільної школи : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)» / Ірина Анатоліївна Акуленко. – Черкаси, 2013. – 40 с.
4. Акуленко І. А. Компетентнісно орієнтована методична підготовка майбутнього вчителя математики профільної школи (теоретичний аспект) : монографія / І. А. Акуленко. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю., 2013. – 460 с.
5. Верещагина Н. О. Методическая подготовка бакалавров и магистров в области географического образовании : автореф. дисс. на соискание ученой степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (география)» / Наталья Олеговна Верещагина. – СПб, 2012. – 46 с. 6. Кузьмінський А. І. Наукові засади методичної
підготовки майбутнього вчителя математики : [монографія] / А. І. Кузьмінський, Н. А. Тарасенкова, І. А. Акуленко. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2009. – 320 с.
7. Макарченко М. Г. Модель контекстного обучения будущих учителей математики в процессе их методической подготовки : дисс. на соискание ученой степени д-ра пед. наук :
13.00.02 / Макарченко Михаил Геннадиевич; РГПУ им. А. И. Герцена. – Санкт-Петербург, 2009. – 402 с.
8. Малова И. Е. Теоретические аспекты непрерывной методической подготовки учителя [Электронный ресурс] / И. Е. Малова. – Режим доступа : http://www.jeducation.ru/5_2004/48.html.
9. Якиманская И. С. Предмет анализа – субъектный опыт / И. С. Якиманская, И. Ю. Рыжухина // Директор школы России. – 1999. – No 8. – С. 53–60.
Downloads
Published
10-12-2015
How to Cite
Акуленко, І. А. (2015). Praxeological and activity approach as a methodological basis of a competence oriented methodical training of the future Mathematics teacher. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 3–8. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2482
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Ірина Анатоліївна Акуленко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.