Component and functional model of future music teacher’ training for work in the conditions of multicultural environment

Authors

  • Алла Володимирівна Козир National Pedagogical Dragomanov University
  • Елеонора Миколаївна Кучменко Ukrainian State Employment Service Training Institute (USESTI)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2487

Keywords:

music, multiculture, component and functional model, pedagogy, music teacher, national, universal values

Abstract

Кozyr A. V., Kuchmenko Ye. M. Component and functional model of future music teacher’ training for work in the conditions of multicultural environment.

The article deals with the processes associated with the musical component and functional model of multicultural training of music teachers that enables them to be active agents of national and universal values. Multicultural environment is interpreted as objective circumstances that are the base of cultural interaction and understanding between different ethnic groups.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 107 / PDF downloads: 120

Author Biographies

Алла Володимирівна Козир, National Pedagogical Dragomanov University

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

Елеонора Миколаївна Кучменко, Ukrainian State Employment Service Training Institute (USESTI)

Doctor of Historical Sciences, Professor

References

1. Ван Дандан. Мультикультурное образование в контексте качества педагогического профессионализма [Электронный ресурс] / Ван Дандан. – Режим доступа : http:/www.cnki.net.
2. Ван Си. Истоки мультикультурализма [Электронный ресурс] / Ван Си. – Режим доступа : http:/baike.baidu.com/view/686298.htm#2
3. Гуренко О. І. Полікультурна освіта в Україні: до сутності поняття [Електронний ресурс] / О. І. Гуренко. Режим доступу: http://vuzlib.cjm/content/ view/160/84/
4. Ковальчук Е. С. Поликультурное воспитание в современном школьном образовании России: дисс на соискание ученой степени канд. пед наук: 13.00.01 / Ковальчук Елена Сергеевна. – Киев : Институт педагогики АПН України, Киев, 2003. – 243 с.
5. Кравченко Л. В. Полікультурне виховання студентської молоді [Електронний ресурс] / Л. В. Кравченко // Восьма міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Сучасність, наука, час. Взаємодія та взаємовплив». Режим доступу : http://intkonf.org/kravchenko-lv-polikulturne-vihovannya-studentskoyi-molodi/
6. Сай До Чи. Национальный университет вокальной музыки в контексте мультикультурного развития [Электронный ресурс] / Сай До Чи // Музыка для изучения. – 2011. – No 2. Режим доступа : http:/www.cnki.net
7. Слободчиков В. И. Психология человека: Введение в психологию субъективности: [учеб. пособ. для вузов] / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. – Москва : «Школа-Пресс», 1995. – 384 с.
8. Современный словарь по педагогике / [cост. Е. С. Рапацевич]. – Минск : Современное слово, 2001. – 928 с.
9. Сохор А. Социологические проблемы музыкального восприятия / А. Сохор // Вопросы социологии и эстетики музики : [сборник статей]. – Т. 1. Ленинград : «Советский композитор». – 1987 – С. 89–120.
10. Тянь Ли. Сравнительное изучение международного мультикультурного музыкального образования [Электронный ресурс] / Тянь Ли // Образование и профессионализм. – No 21(697). Режим доступа : http:/www.cnki.net
11. Фролов И. Т. Единство и своеобразие культуры / И. Т. Фролов // Красная книга культуры [Сост., подгот. текста и предисл. В. Рабиновича]. – Москва : Искусство, 1989. – 423 с.
12. Хуан Чжэнцзе. Мультикультурное образование: подход к учебным планам [Электронный ресурс] / Хуан Чжэнцзе, Ян Сиуе // Поликультурное образование. – Тайвань. – 1993. – No 3. – С. 3–17. Режим доступа : http:/www.docin.com/p-141049150.html&endPro=true
13. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – No 2. – С. 55–62.
14. Чжэн Тю Юе. Поликультурное образование [Электронный ресурс] / Чжэн Тю Юе // Режим доступа : http:/www.docin.cjm/p–191795369.html

Published

10-12-2015

How to Cite

Козир, А. В., & Кучменко, Е. М. (2015). Component and functional model of future music teacher’ training for work in the conditions of multicultural environment. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 26–31. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2487

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy