Methodological approaches of research of future preschool teachers’ professional culture

Authors

  • Катерина Ігорівна Коновалова Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2491

Keywords:

methodological approach, professional culture, future pre-school teachers, training, higher education, higher pedagogical institution, expert in specialty

Abstract

Konovalova K. I. Methodological approaches of research of future preschool teachers’ professional culture.

In the article modern methodological approaches to formation of professional culture of future experts in speciality «Preschool education» at higher pedagogical institutions are considered. The content of the terms «methodology» and «approach» has been explained. The main methodological approaches to professional culture of future preschool teachers are analysed. The article presents methodological approaches (cultural, systematic, learner-centered, synergetic, axiological, competency) to the professional culture of future preschool teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 110

Author Biography

Катерина Ігорівна Коновалова, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

postgraduate

References

1. Вишнякова С. М. Профессиональное образование: словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика / С. М. Вишнякова. – Москва : НМЦ СПО, 1999. – 538 с.
2. Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. –Київ : Либідь, 1997. – 206 с.
3. Исаев И. Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя: [учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений] / И. Ф. Исаев. – Москва : Издательский центр «Академия», 2002. –208 с.
4. Маркова А. К. Психология труда учителя: [кн. для учителя] / А. К. Маркова. – Москва : Просвещение, 1993. – 192 с.
5. Ожегов С. И. Толковый словарь русского язика : 80000 слов и фразеологических выражений / С. И. Ожегов, Н. Ю. Шведова. – Росийская академия наук. Институт русского языка им. В. В. Виноградова. – [4-е изд., дополненное]. – Москва : ООО «А ТЕМП», 2006. – 944 с.
6. Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий: В 2 т. – Т. 1. – Москва : НИИ школьных технологий, 2006. – 816 с.
7. Синергетика і освіта : [монографiя] / за ред. В. Г. Кременя. – Київ : Інститут обдарованої дитини, 2014. – 348 с.
8. Сластенин В. А. Введение в педагогическую аксиологию : [учеб. пособ. для студентов педагогических вузов] / В. А. Сластенин, Г. И. Чижакова. – Москва : Академия, 2003. – 192 с.
9. Коджаспирова Г. М. Словарь по педагогике / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – Москва : ИКЦ «МарТ», 2005. – 448 с.
10. Философский энциклопедический словарь / Н. М. Ланда [и др.]. – Изд-во : Москва: Советская энциклопедия, 1983. – 840 с.

Published

10-12-2015

How to Cite

Коновалова, К. І. (2015). Methodological approaches of research of future preschool teachers’ professional culture. Educational Dimension, 46, 31–36. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2491

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy