Analysis of the national ideology formation of future music teachers

Authors

  • Інна Миколаївна Пащенко Berdyansk State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2499

Keywords:

national ideology, future music teachers, motivational, cognitive-axiological, activity-praxeological criteria

Abstract

Paschenko I. N. Analysis of the national ideology formation of future music teachers.

The article presents the cuttent results of national ideology formation of future music teachers. The criteria and indicators of the national ideology formation were analyzed and the levels of its formation in the framework of the ascertaining experiment were determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 103 / PDF downloads: 109

Author Biography

Інна Миколаївна Пащенко, Berdyansk State Pedagogical University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Борисова С. В. Формування національної самосвідомості майбутніх учителів засобами українського музичного мистецтва : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Борисова Світлана Володимирівна. – Луганськ, 2002. – 186 с.
2. Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання: [навч. посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл.] / Світлана Григорівна Карпенчук. – Київ : Вища школа, 2005. – 343 с.
3. Потапюк Л. М. Формування світогляду учнів підліткового та юнацького віку у навчально-виховному процесі сучасної школи: дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.07 / Потапюк Л. М. . – Тернопіль, 2002. – 186 с.
4. Сотська Г. І. Підготовка майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до навчання учнів основної школи художнього конструювання: дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Сотська Г. І. – К., 2008. – 210 с.

Published

10-12-2015

How to Cite

Пащенко, І. М. (2015). Analysis of the national ideology formation of future music teachers. Educational Dimension, 46, 72–78. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2499

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy