Integrative based approach in training in the context of fundamentalization of profesional training of future economists

Authors

  • Юлія Миколаївна Ткач Chernihiv National Technological University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2504

Keywords:

integration, integrative based approach, fundamentalization, professional education

Abstract

Tkach Yu. N. Integrative based approach in training in the context of fundamentalization of profesional training of future economists.

In the article the relevance of using integrative based approach in training in the context of fundamentalization of profesional training of future economists was founded, it was noted that integration is an essential part of the development of modern education and science, the definition of the concepts «integration», «integrative based approach» was proposed, the main purpose of integrative based approach application in the training of future economists was determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 92 / PDF downloads: 167

Author Biography

Юлія Миколаївна Ткач, Chernihiv National Technological University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Безрукова В. С. Словарь нового педагогического мышления / В. С. Безрукова. – Екатеринбург; Свердловск: Обл. ИСУ, 1992. – 94 с.
2. Берулава М. Н. Интеграция содержания образования / М. Н. Берулава. – Бийск: Изд-во БиГПИ, 1993. – 172 с.
3. Занков Л. В. Обучение и развитие: экспериментально-педагогическое исследование / под ред. чл. АПН СССР Л. В. Занкова. – Москва : Педагогика, 1975. – 440 с.
4. Іванчук М. Г. Основи технології інтегрованого навчання в початковій школі / М. Г. Іванчук. – Чернівці, 2000. – С. 36–62.
5. Меморандум международного симпозиума ЮНЕСКО // Высшее образование в России. – 1994. – No 4. – С. 4–6, С. 5.
6. Національна доктрина розвитку освіти / Нормативне правове забезпечення освіти: [ у 4-х ч]. – Xарків : Основа, 2004. – 144 с.
7. Светловская Н. Об интеграции как методическом явлении и ее возможностях в начальном обучении / Н. Светловская // Начальная школа. – 1990. – No 5. – С. 57–60.
8. Урсул А. Д. Философия и интеграционные процессы / А. Д. Урсул. – Москва, 1981. – 182 с.
9. Шевчук К. Д. Інтегрований підхід до навчання : ретроспективний аналіз / К. Шевчук // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія. Педагогіка і психологія. –2007. – No 20. – С. 50–55.
10. Энциклопедический словарь / гл. ред. Б. А. Введенский: в 3-х т. – Москва : Большая сов. энцикл., 1953. – 1955 с.

Published

10-12-2015

How to Cite

Ткач, Ю. М. (2015). Integrative based approach in training in the context of fundamentalization of profesional training of future economists. Educational Dimension, 46, 90–93. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2504

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy

Most read articles by the same author(s)