System-concept and features of the developmental training content of Mathematics
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2532Keywords:
system-concept, a mathematical model, the content of training, developmental training of MathematicsAbstract
Semenets S. P. System-concept and features of the developmental training content of Mathematics.
In the paper the concept of the term system-concept is defined, the basic requirements for the developmental training content of Mathematics, ensuring the achievement of the goals of personal development subjects of teaching and mathematical activity are represented. According to the results of the theoretical analysis the basic conceptual positions of the developmental training content of Mathematics are defined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 93
/ PDF downloads: 137
References
1. Бурбаки Н. Архитектура математики / Н. Бурбаки. – Москва : Знание, 1972. – 32 с.
2. Бурда М. І. Принципи відбору змісту шкільної математичної освіти / М. І. Бурда // Педагогіка і психологія. – 1996. – No 1. – С. 40–45.
3. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский – Москва : Педагогика, 1991. – 480 с.
4. Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения. Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования / В. В. Давыдов. – Москва : Педагогика, 1986. – 240 с.
5. Колмогоров А. Н. Математика – наука и профессия / А. Н. Колмогоров. – Москва : Наука, 1988. – 285 с.
6. Семенець С. П. Теорія задач розвивальної математичної освіти / С. П. Семенець // Дидактика математики: проблеми і дослідження / Міжнар. [зб. наук. робіт.] – Вип. 30. – Донецьк : Вид-во ДонНУ, 2008. – С. 130–134.
7. Семенець С. П. Розвивально-задачний метод навчання математики / С. П. Семенець // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. – Випуск 127. – Черкаси, 2008. – С. 140–146.
8. Семенець С. П. Наукові засади розвивального навчання в системі методичної підготовки майбутніх учителів математики: [монографія] / С. П. Семенець. – Житомир : Вид-во
«Волинь», 2010. – 504 с.
2. Бурда М. І. Принципи відбору змісту шкільної математичної освіти / М. І. Бурда // Педагогіка і психологія. – 1996. – No 1. – С. 40–45.
3. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский – Москва : Педагогика, 1991. – 480 с.
4. Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения. Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования / В. В. Давыдов. – Москва : Педагогика, 1986. – 240 с.
5. Колмогоров А. Н. Математика – наука и профессия / А. Н. Колмогоров. – Москва : Наука, 1988. – 285 с.
6. Семенець С. П. Теорія задач розвивальної математичної освіти / С. П. Семенець // Дидактика математики: проблеми і дослідження / Міжнар. [зб. наук. робіт.] – Вип. 30. – Донецьк : Вид-во ДонНУ, 2008. – С. 130–134.
7. Семенець С. П. Розвивально-задачний метод навчання математики / С. П. Семенець // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. – Випуск 127. – Черкаси, 2008. – С. 140–146.
8. Семенець С. П. Наукові засади розвивального навчання в системі методичної підготовки майбутніх учителів математики: [монографія] / С. П. Семенець. – Житомир : Вид-во
«Волинь», 2010. – 504 с.
Downloads
Published
10-12-2015
How to Cite
Семенець, Л. М. (2015). System-concept and features of the developmental training content of Mathematics. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 207–212. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2532
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2015 Лариса Миколаївна Семенець
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.