Formation of subject specific competences of future teachers of computer science in practical classes on linear algebra

Authors

  • Тетяна Сергіївна Армаш Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2643

Keywords:

teachers of computer science, linear algebra, tasks of different levels, competence

Abstract

Armash T. S. Formation of subject specific competences of future teachers of computer science in practical classes on linear algebra.

The tasks of different levels are considered: basic, high-level and creative for the subject of «Linear Algebra», which contribute to the formation and development of subject specific competences of future teachers of computer science on a practical training of linear algebra. Examples are given on specific topics. The content of the practical training on linear algebra for future teachers of computer science.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 81 / PDF downloads: 75

Author Biography

Тетяна Сергіївна Армаш, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

lecturer

References

1. Монахов В. М. Компетентностно-контекстный формат обучения и проектирование образовательных модулей / В. М. Монахов // Вестник МггУ им. М. А. Шолохова. Сер. «Педагогика и психология». – 2012. – No 1. – С. 49–60.
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. No 1392 Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. – К., 2011. – 100 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Армаш, Т. С. (2015). Formation of subject specific competences of future teachers of computer science in practical classes on linear algebra. Educational Dimension, 44, 8–14. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2643

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy