Formation of subject specific competences of future teachers of computer science in practical classes on linear algebra
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2643Keywords:
teachers of computer science, linear algebra, tasks of different levels, competenceAbstract
Armash T. S. Formation of subject specific competences of future teachers of computer science in practical classes on linear algebra.
The tasks of different levels are considered: basic, high-level and creative for the subject of «Linear Algebra», which contribute to the formation and development of subject specific competences of future teachers of computer science on a practical training of linear algebra. Examples are given on specific topics. The content of the practical training on linear algebra for future teachers of computer science.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 97
/ PDF downloads: 91
References
1. Монахов В. М. Компетентностно-контекстный формат обучения и проектирование образовательных модулей / В. М. Монахов // Вестник МггУ им. М. А. Шолохова. Сер. «Педагогика и психология». – 2012. – No 1. – С. 49–60.
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. No 1392 Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. – К., 2011. – 100 с.
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. No 1392 Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. – К., 2011. – 100 с.
Downloads
Published
19-02-2015
How to Cite
Армаш, Т. С. (2015). Formation of subject specific competences of future teachers of computer science in practical classes on linear algebra. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 8–14. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2643
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Тетяна Сергіївна Армаш
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.