Methodological approaches to solving the problem of the students’ independent-cognitive activities forming

Authors

  • Олена Бондаревська

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2644

Keywords:

independent-cognitive activity, activity approach, personal-activity approach, individual approach, system approach, resource approach, competence approach

Abstract

Bondarevskaya Е. О. Methodological approaches to solving the problem of the students’ independent-cognitive activities forming.

The article considers the problem of the students’ independent-cognitive activities forming, the analysis of the methodological approaches to solving the problem of the students’ independent-cognitive activities forming is carried out, the role of the students’ independent-cognitive activity in the professional formation of the future specialist is defined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 98

References

1. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Лев Семенович Выготский: [под ред. В. В. Давыдова]. – М. : Педагогика, 1991. – 479 с.
2. Козаков В. А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение / Виталий Андреевич Козаков. – К. : Вища школа, 1990. – 248 с.
3. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / Алексей Николаевич Леонтьев. – М. : Политиздат, 1977. – 303 с.
4. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (Державний стандарт, розд. 1) від 23 листопада 2011 р. No 1392 (див. текст) м. Київ.
5. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / Сергей Львович Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1973. – 423 с.
6. Философский словарь / [под ред. И. Т. Фролова]. – [6-е изд., перераб. и доп.]. – М. : Политиздат, 1991. – 560 с.
7. Fridrich H. F. Psychologische Aspekte autodidaktischen Lernens. In: Unterrischtswissenschaft, Heft 3. / H. F. Fridrich. – Weinheim, Juventa. – S. 197-218.

Published

19-02-2015

How to Cite

Бондаревська, О. (2015). Methodological approaches to solving the problem of the students’ independent-cognitive activities forming. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 14–17. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2644

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy