Method of projects in professional training of future translators

Authors

  • Ігор Горошкін

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2646

Keywords:

training, future translators, method of project, interdisciplinary project

Abstract

Goroshkin I. A. Method of projects in professional training of future translators.

The article defined pedagogical potential of method of projects in the training of future translators, analyzed the features of interdisciplinary projects that have a significant impact
on the formation of professional competence of students-future translators, suggested topics of interdisciplinary projects, scenarios for its implementation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 89

References

1. Бахов І.С. Формування міжкультурної професійної компетентності у студентів-перекладачів: [м онографія] / І. С. Бахов. – К. : ДП «Вид. дім «Персонал», 2009. – 268 с
2. Бондаренко Г. Метод проектів як засіб удосконалення методичної компетентності майбутніх учителів української мови та літератури / Г. Бондаренко / Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2012. – No 12. – Ч. 2 – С. 97–104.
3. Полат Е. С. Что такое проект : типология проектов / Е. С. Полат // Открытый урок. – 2004. – No 5 – 6. – С. 10–17.

Published

19-02-2015

How to Cite

Горошкін, І. (2015). Method of projects in professional training of future translators. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 25–30. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2646

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy