Method of projects in professional training of future translators
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2646Keywords:
training, future translators, method of project, interdisciplinary projectAbstract
Goroshkin I. A. Method of projects in professional training of future translators.
The article defined pedagogical potential of method of projects in the training of future translators, analyzed the features of interdisciplinary projects that have a significant impact
on the formation of professional competence of students-future translators, suggested topics of interdisciplinary projects, scenarios for its implementation.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 105
/ PDF downloads: 89
References
1. Бахов І.С. Формування міжкультурної професійної компетентності у студентів-перекладачів: [м онографія] / І. С. Бахов. – К. : ДП «Вид. дім «Персонал», 2009. – 268 с
2. Бондаренко Г. Метод проектів як засіб удосконалення методичної компетентності майбутніх учителів української мови та літератури / Г. Бондаренко / Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2012. – No 12. – Ч. 2 – С. 97–104.
3. Полат Е. С. Что такое проект : типология проектов / Е. С. Полат // Открытый урок. – 2004. – No 5 – 6. – С. 10–17.
2. Бондаренко Г. Метод проектів як засіб удосконалення методичної компетентності майбутніх учителів української мови та літератури / Г. Бондаренко / Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2012. – No 12. – Ч. 2 – С. 97–104.
3. Полат Е. С. Что такое проект : типология проектов / Е. С. Полат // Открытый урок. – 2004. – No 5 – 6. – С. 10–17.
Downloads
Published
19-02-2015
How to Cite
Горошкін, І. (2015). Method of projects in professional training of future translators. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 25–30. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2646
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Ігор Горошкін
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.