Interactive methods of communicative competence of junior professionals in law in the process of psycho-pedagogical disciplines

Authors

  • Наталія Кожем’яко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2650

Keywords:

communicative competence, communicative, teaching methods, interactive methods, junior specialist

Abstract

Kozhemiako N. V. Interactive methods of communicative competence of junior professionals in law in the process of psycho-pedagogical disciplines.

The article considers the interactive methods of forming communicative competence of future junior specialists in law in the process of studying psychological and pedagogical
disciplines.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 84

References

1. Барабаш Т. М. Кримінальний процес України: [навч. посіб.] / Т. М. Барабаш, Т. В. Данченко, П. В. Цимбал. – Ірпінь : Національний університет ДПС України, 2007. – 338 с.
2. Бутенко Т. О. Активні методи навчання у формуванні комунікативної компетентності студентів / Т. О. Бутенко // Педагогіка, психологія та методика-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2009.– No 1. – С. 6–8.
3. Кожем’яко Н. В. Комунікативна компетентність майбутнього фахівця юридичної галузі як педагогічна проблема / Н. В. Кожем’яко // Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво Луцького національного технічного університету. – 2011. – No 5. – С. 136–141.
4. Костриця Н. М. Ділові ігри в підготовці фахівців до управлінської діяльності: [навч.-метод. посіб.] / Н. М. Костриця, В. І. Свистун, В. В. Ягупов. – К : наук. метод. центр аграрної освіти, 2005. – 53 c.
5. Cвистун В. І Тренінговий метод формування управлінської компетентності у фахівців-аграрників / В. І. Cвистун // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: зб. наук. праць. – 2005. – No 11. – С. 36–42.

Published

19-02-2015

How to Cite

Кожем’яко, Н. (2015). Interactive methods of communicative competence of junior professionals in law in the process of psycho-pedagogical disciplines. Educational Dimension, 44, 51–57. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2650

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy