Information and analytical competence of future doctors: indicators, criteria and levels of formation

Authors

  • Наталія Лобач

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2654

Keywords:

information and analytical competence, criteria, indicators, levels of formation

Abstract

Lobach N. V. Information and analytical competence of future doctors: indicators, criteria and levels of formation.

This article considers the concepts and structure of information and analytical competence of future doctors, discloses the concept of «criterion», defines the criteria and competence’s indicators of formation specified in the educational environment of higher medical school.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 91

References

1. Бондар О. В. Критерии и показатели сформированности информационной культурі менеджеров организации в последипломной подготовке / О. В. Бондар // Педагогічний альманах. – 2012. – Випуск 14, - С. 134-139.
2. Матвієнко О. В. Основи інформаційного менеджменту : [навч. посіб.] / О. В. Матвієнко. - К : Центр навчальної літератури, 2004. - 128 с.
3. Словник-довідник з професійної педагогіки / за ред. А. В. Семенової. – Одеса : Пальміра, 2006. – 364 с.
4. Сляднева Н. А. деятельность : проблемы и перспективы Информационно-аналитическая [Электронный ресурс] / Н. А. Сляднева // Информационные ресурсы России. – 2001. –
No 2. – С. 14-21. – Режим доступа : http://abfarida.narod.ru/sladneva.htm
5. Сорока Р. С. Значення інформаційно-аналітичної діяльності в забезпеченні економічної безпеки підприємства / Р. С. Сорока, М. П. Сорока // Науковий вісник НЛТУ України: Збірник науково-технічних праць. – Львів : РВВ НЛТУ України. – 2012. – Вип. 22.13. – С. 317-322.
6. Шехонин А. А. Оценивание компетенции в сетевой среде вуза / А. А. Шехонин, В. А. Тарлыков // Высшее образование в России. – 2009. – No 9. – С. 17-24.

Published

19-02-2015

How to Cite

Лобач, Н. (2015). Information and analytical competence of future doctors: indicators, criteria and levels of formation. Educational Dimension, 44, 72–76. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2654

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy