Development of professional language of students as means of forming of language personality of future teacher
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2656Keywords:
language personality, professional communication, sociocultural component of maintenance of studies, communicative competense, cross-cultural communication, European educational spaceAbstract
Makhinov V. N. Development of professional language of students as means of forming of language personality of future teacher.
Research actuality is conditioned by meaningfulness of preparation of language personality of future teacher by the means of professional intercourse at the studies of foreign language as systems of knowledge, abilities and skills, that assist to development of sociocultural competence of students, forming of world view, moral and behavior, prepare to professional activity.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 105
/ PDF downloads: 96
References
1. Першукова О. О. З історії розвитку соціокультурних аспектів вивчення іноземних мов у Європі / О. О. Першукова // Іноземні мови. – 1999. – No 4. – С. 16–20.
2. Садохин А. П. Введение в теорию межкультурной коммуникации / А. П. Садохин. – М. : Высшая школа, 2005. – 310 с.
3. Сафонова В. В. Социокультурный подход к обучению иностранным языкам / В. В. Сафонова. – М. : Высшая школа, 2001. – 311 с.
4. Скубашевська Т. Мовні комунікації: суспільна потреба та її реалізація / Т. Скубашевська // Нова парадигма. – 2005. – No 39. – С. 35–39.
5. Коломінова О. О. Шляхи формуванння лінгвокраїнознавчої компетенції учнів початкової школи у процесі навчання англійської мови / О. О. Коломінова // Нариси
досліджень у галузі гуманітарних наук у педвузі : зб. наук. та науково-метод. праць. – Горлівка : ГДПІІМ, 2002. – С. 250–252.
6. Формування професійної культури вчителя в контексті інтеграції України в європейський освітній простір: Матеріали регіонального науково-практичного семінару / за ред. проф. Терещука Г. В. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – 177 с.
2. Садохин А. П. Введение в теорию межкультурной коммуникации / А. П. Садохин. – М. : Высшая школа, 2005. – 310 с.
3. Сафонова В. В. Социокультурный подход к обучению иностранным языкам / В. В. Сафонова. – М. : Высшая школа, 2001. – 311 с.
4. Скубашевська Т. Мовні комунікації: суспільна потреба та її реалізація / Т. Скубашевська // Нова парадигма. – 2005. – No 39. – С. 35–39.
5. Коломінова О. О. Шляхи формуванння лінгвокраїнознавчої компетенції учнів початкової школи у процесі навчання англійської мови / О. О. Коломінова // Нариси
досліджень у галузі гуманітарних наук у педвузі : зб. наук. та науково-метод. праць. – Горлівка : ГДПІІМ, 2002. – С. 250–252.
6. Формування професійної культури вчителя в контексті інтеграції України в європейський освітній простір: Матеріали регіонального науково-практичного семінару / за ред. проф. Терещука Г. В. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – 177 с.
Downloads
Published
19-02-2015
How to Cite
Махінов, В. (2015). Development of professional language of students as means of forming of language personality of future teacher. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 84–91. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2656
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Віктор Махінов
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.