Foreign language training of students majoring in law in the context of European integration

Authors

  • Наталія Побережна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2660

Keywords:

foreign language professional competence, standard test, testing methods, adaptive model

Abstract

Poberezhna N. O. Foreign language training of students majoring in law in the context of European integration.

The article deals with the foreign language professional training of students majoring in law within the framework of European integration. The adaptive model of foreign language training for professional purposes is substantiated. Evaluation criteria for foreign language professional competence of students majoring in law are identified and analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 97 / PDF downloads: 90

References

1. A Common European Framework of Reference / Council for Cultural Cooperation, Education Committee. – Strasbourg, 2001.
2. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
3. Ніколаєва С. Ю. Практикум з методики тестування іншомовної лексичної компетенції / С. Ю. Ніколаєва. – М. : ІЗМН, 1996. – 321 с.
4. Програма з англійської мови для професійного спілкування / колектив авторів: Г. Є. Бакаєва, О. А. Борисенко, І. І. Зуєнок та ін. – К. : Ленвіт, 2005 – 119 с.
5. Стан контролю рівня володіння англійською мовою в немовних ВНЗ України / Н. Ю. Тодорова. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui /bitstream/123456789/2034/1/state.pdf.
6. Щодо організації і проведення тестування з іноземної мови. Лінгводидактичний тест / В. В. Лубеннікова, О. Л. Бурдакова // Філологічні науки. – No 5: [Електронний ресурс] –
Режим доступу: http://www.rusnauka.com/20_PRNiT_2007/Philologia/23936.doc.htm

Published

19-02-2015

How to Cite

Побережна, Н. (2015). Foreign language training of students majoring in law in the context of European integration. Educational Dimension, 44, 109–112. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2660

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy