Ways of organization of co-operation of teacher and students in teaching-educational process in primary school

Authors

  • Володимир Марків

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2671

Keywords:

new paradigm of education, pedagogical co-operation, commonunication, collaboration, modernization, optimization technology

Abstract

Markiv V. N. Ways of organization of co-operation of teacher and students in teaching-educational process in primary school.

In the article the methods of organization of co-operation of teacher and students are examined in the teaching-educational process of primary school, the purpose and outcome
of the educational process, the modernization of its contents are recomprehended.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 90 / PDF downloads: 90

References

1. Монтессори М. Помоги мне сделать это самому / М. Мантессори. – М. : Карапуз, 2000. – 272 с.
2. Навчання і виховання учнів 1 класу: [методичний посібник для вчителів] / упор. О. Я. Савченко. – К. : Початкова школа, 2002. – 446 с.
3 Педагогічний словник / за ред. М. Д. Ярмаченка. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
4. Ричардсон Г. Образование для свободы / Г. Ричардсон. – М. : Просвещение, 1997. – 210 с.
5. Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах / О. Я. Савченко. – К. : Магістр-S, 1997. – 254 с.
6. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи / О. Я. Савченко. – К. : Генеза, 1999. – 338 с.
7. Тименко В. П. Сенсомоторна цілісність як ознака дитячої природності / В. П. Тименко // Початкова школа. – 2003. – No 5. – С. 17–19; 2004. – No 1–2.
8. Цукерман Г. Зачем детям учиться вместе ? / Г. Цукерман. – М . : Знание, 1985. – 80 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Марків, В. (2015). Ways of organization of co-operation of teacher and students in teaching-educational process in primary school. Educational Dimension, 44, 158–163. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2671

Issue

Section

Obsolete8