Ways of organization of co-operation of teacher and students in teaching-educational process in primary school
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2671Keywords:
new paradigm of education, pedagogical co-operation, commonunication, collaboration, modernization, optimization technologyAbstract
Markiv V. N. Ways of organization of co-operation of teacher and students in teaching-educational process in primary school.
In the article the methods of organization of co-operation of teacher and students are examined in the teaching-educational process of primary school, the purpose and outcome
of the educational process, the modernization of its contents are recomprehended.
Downloads
Metrics
PDF views
114
Abstract views: 116
/ PDF downloads: 114
References
1. Монтессори М. Помоги мне сделать это самому / М. Мантессори. – М. : Карапуз, 2000. – 272 с.
2. Навчання і виховання учнів 1 класу: [методичний посібник для вчителів] / упор. О. Я. Савченко. – К. : Початкова школа, 2002. – 446 с.
3 Педагогічний словник / за ред. М. Д. Ярмаченка. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
4. Ричардсон Г. Образование для свободы / Г. Ричардсон. – М. : Просвещение, 1997. – 210 с.
5. Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах / О. Я. Савченко. – К. : Магістр-S, 1997. – 254 с.
6. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи / О. Я. Савченко. – К. : Генеза, 1999. – 338 с.
7. Тименко В. П. Сенсомоторна цілісність як ознака дитячої природності / В. П. Тименко // Початкова школа. – 2003. – No 5. – С. 17–19; 2004. – No 1–2.
8. Цукерман Г. Зачем детям учиться вместе ? / Г. Цукерман. – М . : Знание, 1985. – 80 с.
2. Навчання і виховання учнів 1 класу: [методичний посібник для вчителів] / упор. О. Я. Савченко. – К. : Початкова школа, 2002. – 446 с.
3 Педагогічний словник / за ред. М. Д. Ярмаченка. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
4. Ричардсон Г. Образование для свободы / Г. Ричардсон. – М. : Просвещение, 1997. – 210 с.
5. Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах / О. Я. Савченко. – К. : Магістр-S, 1997. – 254 с.
6. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи / О. Я. Савченко. – К. : Генеза, 1999. – 338 с.
7. Тименко В. П. Сенсомоторна цілісність як ознака дитячої природності / В. П. Тименко // Початкова школа. – 2003. – No 5. – С. 17–19; 2004. – No 1–2.
8. Цукерман Г. Зачем детям учиться вместе ? / Г. Цукерман. – М . : Знание, 1985. – 80 с.
Downloads
Published
19-02-2015
How to Cite
Марків, В. (2015). Ways of organization of co-operation of teacher and students in teaching-educational process in primary school. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 158–163. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2671
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2015 Володимир Марків

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.