Peculiarities of Teachers and Students Interaction in an Educational Process
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2674Keywords:
interaction, pedagogical interaction, dialogue interaction, teachers, students, teachers’ professional developmentAbstract
Borova Т. А., Gonchar H. V. Peculiarities of Teachers and Students Interaction in an Educational Process.
The article discusses peculiarities of teachers and students mutual cooperation in an educational process. The model of interrelation between teachers’ professional development and students learning level is grounded. The elements of teachers’ professional activity are 0distinguished. The basic factors of effective interaction between leaders, teachers and students in an educational process are characterized.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 117
/ PDF downloads: 124
References
1. Борова Т. А. Теоретичні основи адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу: [монографія] / Т. А. Борова. – Харків : Компанія СМІТ, 2011. – 384 с.
2. Буданов В. Г. Методология синергетики в постнеоклассической науке и в образовании / В. Г. Буданов. – М. : Издательство ЛКИ, 2008. – 232 с.
3. Гончар О. В. Педагогічна взаємодія учасників навчального процесу в системі вищої освіти України (історико-педагогічний аспект): [монографія] / О. В. Гончар. – Харків: ХНАДУ, 2011. – 424 с.
4. Гузій Н. В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти : [монографія] / Н. В. Гузій. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004. – 243 с.
5. Теоретичні і методичні засади моделювання фахової компетентності керівників закладів освіти : монографія / Г. В. Єльникова, О. І. Зайченко [та ін.] ; [за ред. Г. В. Єльникової]. – Київ –Чернівці : Книги – ХХІ, 2010. – 460 с.
6. Bell B. Teacher Development: a Model from Science Education / B. Bell, J. Gilbert. – London-New York : Routledge Taylor&Francis Group, 2004. - 190 p.
7. Lave J. Situated Learning: Legitimate periphiral participation // J. Lave, E. Wenger. − UK: Cambridge University Press, 1991. – 132 p.
8. Levin B. B. Case Studies of Teacher Development: An in Depth Look at How Thinking about Pedagogy Develops Over Time / B. B. Levin. - London : Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2003. - 309 p.
9. Warne L. Interactions of Organizational Culture and Collaboration in working and learning / L. Warne, C. Pascoe. // Educational Technology & Society. - 2002. - No 5. - Vol. 2. – Р. 60–67.
2. Буданов В. Г. Методология синергетики в постнеоклассической науке и в образовании / В. Г. Буданов. – М. : Издательство ЛКИ, 2008. – 232 с.
3. Гончар О. В. Педагогічна взаємодія учасників навчального процесу в системі вищої освіти України (історико-педагогічний аспект): [монографія] / О. В. Гончар. – Харків: ХНАДУ, 2011. – 424 с.
4. Гузій Н. В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти : [монографія] / Н. В. Гузій. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004. – 243 с.
5. Теоретичні і методичні засади моделювання фахової компетентності керівників закладів освіти : монографія / Г. В. Єльникова, О. І. Зайченко [та ін.] ; [за ред. Г. В. Єльникової]. – Київ –Чернівці : Книги – ХХІ, 2010. – 460 с.
6. Bell B. Teacher Development: a Model from Science Education / B. Bell, J. Gilbert. – London-New York : Routledge Taylor&Francis Group, 2004. - 190 p.
7. Lave J. Situated Learning: Legitimate periphiral participation // J. Lave, E. Wenger. − UK: Cambridge University Press, 1991. – 132 p.
8. Levin B. B. Case Studies of Teacher Development: An in Depth Look at How Thinking about Pedagogy Develops Over Time / B. B. Levin. - London : Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2003. - 309 p.
9. Warne L. Interactions of Organizational Culture and Collaboration in working and learning / L. Warne, C. Pascoe. // Educational Technology & Society. - 2002. - No 5. - Vol. 2. – Р. 60–67.
Downloads
Published
19-02-2015
How to Cite
Борова, Т., & Гончар, О. (2015). Peculiarities of Teachers and Students Interaction in an Educational Process. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 176–181. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2674
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2015 Тетяна Борова, Олена Гончар
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.