Peculiarities of Teachers and Students Interaction in an Educational Process

Authors

  • Тетяна Борова
  • Олена Гончар

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2674

Keywords:

interaction, pedagogical interaction, dialogue interaction, teachers, students, teachers’ professional development

Abstract

Borova Т. А., Gonchar H. V. Peculiarities of Teachers and Students Interaction in an Educational Process.
The article discusses peculiarities of teachers and students mutual cooperation in an educational process. The model of interrelation between teachers’ professional development and students learning level is grounded. The elements of teachers’ professional activity are 0distinguished. The basic factors of effective interaction between leaders, teachers and students in an educational process are characterized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 91 / PDF downloads: 106

References

1. Борова Т. А. Теоретичні основи адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу: [монографія] / Т. А. Борова. – Харків : Компанія СМІТ, 2011. – 384 с.
2. Буданов В. Г. Методология синергетики в постнеоклассической науке и в образовании / В. Г. Буданов. – М. : Издательство ЛКИ, 2008. – 232 с.
3. Гончар О. В. Педагогічна взаємодія учасників навчального процесу в системі вищої освіти України (історико-педагогічний аспект): [монографія] / О. В. Гончар. – Харків: ХНАДУ, 2011. – 424 с.
4. Гузій Н. В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти : [монографія] / Н. В. Гузій. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004. – 243 с.
5. Теоретичні і методичні засади моделювання фахової компетентності керівників закладів освіти : монографія / Г. В. Єльникова, О. І. Зайченко [та ін.] ; [за ред. Г. В. Єльникової]. – Київ –Чернівці : Книги – ХХІ, 2010. – 460 с.
6. Bell B. Teacher Development: a Model from Science Education / B. Bell, J. Gilbert. – London-New York : Routledge Taylor&Francis Group, 2004. - 190 p.
7. Lave J. Situated Learning: Legitimate periphiral participation // J. Lave, E. Wenger. − UK: Cambridge University Press, 1991. – 132 p.
8. Levin B. B. Case Studies of Teacher Development: An in Depth Look at How Thinking about Pedagogy Develops Over Time / B. B. Levin. - London : Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2003. - 309 p.
9. Warne L. Interactions of Organizational Culture and Collaboration in working and learning / L. Warne, C. Pascoe. // Educational Technology & Society. - 2002. - No 5. - Vol. 2. – Р. 60–67.

Published

19-02-2015

How to Cite

Борова, Т., & Гончар, О. (2015). Peculiarities of Teachers and Students Interaction in an Educational Process. Educational Dimension, 44, 176–181. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2674

Issue

Section

Current issues of education