Activity approach to the organization of the dictionary work with children preschool age

Authors

  • Артур Іншаков

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2680

Keywords:

activity approach, preschool children, dictionary work, speech activity, artistic speech activitie

Abstract

Inshakov A. Y. Activity approach to the organization of the dictionary work with children preschool age.

The article deals with the realization of the activity approach to the organization of the dictionary work with children of preschool age. Speech activity of preschool children in the formation and deepening of the vocabulary is characterized. The examples of exercises that contribute to the enrischment of vocabulary of preschool children in the process of art-speech activity are given.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 107 / PDF downloads: 133

References

1. Богуш А. М. Компетентнісний підхід у процесі професійної підготовки / А. М. Богуш. – К., 2009. – С. 231–239.
2. Богуш А. М. Мовленнєвий компонент дошкільної освіти / А. М. Богуш. – Одеса, 2004. – 176 с.
3. Богуш А. М. Мовленнєвий розвиток дітей від народження до 7 років : [монографія] / А. М. Богуш. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2004. – 376 с.
4. Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте / Л. С. Выготский. – СПб. : Союз, 1997. – 95 с.
5. Зимняя И. А. Педагогическая психология : [учебник для студентов вузов] / И. А. Зимняя. – М. : Логос, 2000. – 383 с.
6. Зимняя И. А. Упреждающий синтез и вероятностное прогнозирование в речевом поведении / И. А. Зимняя. – М. : Педагогика, 1973. – 215 с.
7. Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения / А. Н. Леонтьев. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 1. – 391 с.
8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 1999. – 720 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Іншаков, А. (2015). Activity approach to the organization of the dictionary work with children preschool age. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 203–208. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2680

Issue

Section

Current issues of education