Use of innovation technologies in the educational process of higher educational institution

Authors

  • Ірина Козаченко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2683

Keywords:

innovation technologies, Innovation, educational process of higher school, educational space of Ukraine

Abstract

Kozachenko I. V. Use of innovation technologies in the educational process of higher educational institution.

The article discusses the features of the innovative educational technologies in the educational process of higher education. Learning with Innovative Technologies integrates processes that should not be combined within the professional competence of teachers and their level of readiness for innovation. Recommendations for the effective implementation of innovative technologies in the educational process are submited. Perspective is detailed, further consideration of the use of innovative educational technologies in the educational process of the university.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 109

References

1. Абасов З. А. Понятийно-терминологический апарат инновационной педагогической деятельности / З. А. Абасов // Философия образования. – 2006. – No 1 (15). – С. 56–62.
2. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія // підручник [для студентів, аспірантів та молодих викладачів вищих навч. закладів] / А. М. Алексюк. – К. : Либідь, 1998. – 560 с.
3. Высоцкий С. И. Дидактическое основания конструирования процеса обучения / С. И. Высоцкий, В. В. Краевский // Новые иследования в педагогических науках. – М., 1986. – Вып. 1 (47).
4. Глушман О. В. Системний аналіз поняття «технологія навчання у вузі»: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. «Педагогічна технологія у сучасному вузі». – Луцьк, 1995. – С. 34–38.
5. Дубасенюк О. А Інноваційні навчальні технології – основа модернізації університетської освіти / О. А. Дубасенюк // Освітні інноваційні технології у процесі викладання навчальних дисциплін: Зб. наук.-метод праць / за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ, 2004. – С. 3–14.
6. Козлова О. І. Основні стратегії педагогічного впливу при традиційному та інноваційному підходах до навчання / О. І. Козлова // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи: [зб. наук. праць] / ред. кол. Л. І. Даниленко та ін. – К. : Логос, 2000. – С. 239–245.
7. Кремінь В. Г. Вища освіта в Україні і Болонський процес: [навч. посіб.]. – К. : Освіта, 2004. – 384 с.
8. Мазоха Д. С. Педагогіка: [навч. посіб.] / Д. С. Мазоха, Н. І. Опанасенко. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 232 с.
9. Фіцула М. Педагогіка: [навч. посіб.] / М. Фіцула. – [2-ге вид., випр., доп.]. – К. : Академвидав, 2005. – 559 с.
10. Фурман А. В. Методологічний аналіз систем розливального навчання / А. В. Фурман // Педагогіка і психологія. – 1995. – No 1. С. 22 –26.
11. Ягупов В. Педагогіка: [навч. посіб.] / В. Ягупов. – К. : Либідь, 2002. – 559 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Козаченко, І. (2015). Use of innovation technologies in the educational process of higher educational institution. Educational Dimension, 44, 216–221. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2683

Issue

Section

Current issues of education