Didactic conditions of effective realizing educational dialogue while learning foreign languages in technical higher educational establishments

Authors

  • Вікторія Лапіна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2687

Keywords:

didactic conditions, educational dialogue, foreign professionally oriented speech competence

Abstract

Lapina V. O. Didactic conditions of effective realizing educational dialogue while learning foreign languages in technical higher educational establishments.

The article deals with the didactic conditions of effective implementation of educational dialogue in the process of learning foreign languages as a means of forming speech competence of technical specialties students. These conditions take into account the features of the outlined process (foreign aspect, professional context and the specifics of the chosen didactic means) and allow improving the efficiency of organizing dialogic learning on the bases of pedagogy of cooperation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 101 / PDF downloads: 103

References

1. Бакум З.П. Теоретико-методичні засади навчання фонетики української мови в гімназії : [монографія] / Зінаїда Павлівна Бакум. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2008. - 338 с.
2. Бондаревская Е. В., Кульневич С. В. Педагогика : личность в гуманистических теориях и системах воспитания : учеб. пособие [для педвузов] / Е. В. Бондаревская. – М. – Ростов н/Д, 1999. – 560 с.
3. Венедиктова С. Л. Проектная деятельность учащихся на уроках немецкого языка / С. Л. Венедиктова // Иностранные языки в школе. – 2002. – No 1. – С. 25–29.
4. Грабовська Т. Формування позитивної мотивації діяльності особистості /Т. Грабовська, О. Киричук // Рідна школа. – 2002. – No 4. – С. 12–14.
5. Крат О. І. Компоненти системи навчання іноземної мови професійного спрямування через зміст професійної діяльності /
О. І. Крат // Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. – Серія «Педагогіка і психологія». – 2011. – No 2 (2). – С. 69–74.
6. Методика интенсивного обучения иностранным языкам : [учеб. пособ.] ; под. ред. В. А. Бухбиндера, Г. А. Китайгородской. – К. : Высшая школа, 1988. – 343 с.
7. Молодий науковець ХХІ століття : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Кривий Ріг, 5 квітня 2012 р.) / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Криворізький національний університет» ; за ред. З. П. Бакум. - Кривий Ріг : СПД Залозний В. В., 2012. - 340 с.
8. Олійник П. М. Дидактичні принципи навчання та їх дидактико-методичні особливості / П. М. Олійник // Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі / С. У. Гончаренко, П. М. Олійник, В. К. Федорченко та ін. ; за ред. С. У. Гончаренка, П. М. Олійника. – К. : Вища шк., 2003. – С. 55–68.

Published

19-02-2015

How to Cite

Лапіна, В. (2015). Didactic conditions of effective realizing educational dialogue while learning foreign languages in technical higher educational establishments. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 231–236. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2687

Issue

Section

Current issues of education