The problem of the geometric skills classification in terms of the multimedia tools usage
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2688Keywords:
classification of pupils’ skills, geometric skills, multimedia tools, multimedia presentation, teaching of geometryAbstract
Moldovan I. V. The problem of the geometric skills classification in terms of the multimedia tools usage.
The article deals with the issue of geometric skills classification, in particular, it clarifies the necessity of its specification in the terms of multimedia tools usage. The author suggests to distinguish the skills related to the multimedia whiteboard functioning and the projection system in the programs of Microsoft Office and the skills, which are formed during the work with the special educational programs on geometry. It is cleared up that all groups of geometric skills can be formed with the help of the multimedia means. By the example of the fragment of the multimedia presentation the possibility of multimedia tools in formation of the pupils’ semiotic skills at the geometry lesson are shown.
Downloads
Metrics
References
2. Вашуленко О. П. Методичні засади побудови системи вправ з геометрії в основній школі : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : 13.00.02 / Ольга Петрівна Вашуленко; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К. : Б. в., 2010. – 21 с.
3. Ильин Е. П. Проблема способностей: два подхода к ее решению / Е.П. Ильин // Психологический журнал. – М., 1987. – Вып. 5. – С. 37–47.
4. Коломієць О. М. Диференційоване навчання аналітичної геометрії студентів вищих навчальних закладів педагогічного профілю : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.02 / Оксана Миколаївна Коломієць. – Черкаси, 2009. – 298 с.
5. Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки [Електронний ресурс] : закон України [затверджено Верховною Радою України від 9 січня 2007 року No 537-V]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/537-16.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Ірина Молдован
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.