Virtual textbooks as a means of implementing information-active approach in the classroom

Authors

  • Олег Царенко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2697

Keywords:

independent work of students, intellectual development, information-activity approach, a virtual textbook, self-learned knowledge

Abstract

Tsarenko O. N. Virtual textbooks as a means of implementing information-active approach in the classroom.

In the article the methodical study of the overall approach to the organization of independent work of students in higher education institutions is given. The author formulates the problem of insolvency of information training, considers the structure of the virtual textbook on general physics, states the necessity of formulating Exercises that promote the professional development of staff.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 84

References

1. Васюренко О. Вищій освіті – ефективний розвиток / О. Васюренко// Вища школа. – 2001. – No 1. – С. 83–90.
2. Максимов О. Системний підхід до вивчення дисциплін вищої школи / О. Максимов // Рідна школа. – 2006. – No 1. – С. 17–19.
3. Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу. – Наказ МОН України No 48 від 23.01.2004 р.
4. Сазонов Б. А. Индивидуально-ориентированная организация учебного процесса как условие модернизации высшего образования / Б. А. Сазонов // Высшее образование в России. – 2011. – No 4. – С. 10–24.
5. Салми Д. Как государства добиваются международной конкурентоспособности университетов: уроки для России / Д. Салми, И. Д. Фрумин // Вопросы образования. – 2013 – No 1. – С. 25–68.
6. Формы организации учебного процесса [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ict.edu.ru/ft/003625/2.html/
7. Царенко О. М. Механіка: віртуальний курс лекцій [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://wiki.kspu.kr.ua/index.php/.
8. Larionova G. Information-activities point of view as the possible basis of higher mathematics/ 2-d International conference on the
teachingof mathematics (at the undergraduate level). University of Crete. 1–6 July 2002. Hersonissos. Crete. Greece.

Published

19-02-2015

How to Cite

Царенко, О. (2015). Virtual textbooks as a means of implementing information-active approach in the classroom. Educational Dimension, 44, 298–295. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2697

Issue

Section

Current issues of education