Virtual textbooks as a means of implementing information-active approach in the classroom
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2697Keywords:
independent work of students, intellectual development, information-activity approach, a virtual textbook, self-learned knowledgeAbstract
Tsarenko O. N. Virtual textbooks as a means of implementing information-active approach in the classroom.
In the article the methodical study of the overall approach to the organization of independent work of students in higher education institutions is given. The author formulates the problem of insolvency of information training, considers the structure of the virtual textbook on general physics, states the necessity of formulating Exercises that promote the professional development of staff.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 108
/ PDF downloads: 113
References
1. Васюренко О. Вищій освіті – ефективний розвиток / О. Васюренко// Вища школа. – 2001. – No 1. – С. 83–90.
2. Максимов О. Системний підхід до вивчення дисциплін вищої школи / О. Максимов // Рідна школа. – 2006. – No 1. – С. 17–19.
3. Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу. – Наказ МОН України No 48 від 23.01.2004 р.
4. Сазонов Б. А. Индивидуально-ориентированная организация учебного процесса как условие модернизации высшего образования / Б. А. Сазонов // Высшее образование в России. – 2011. – No 4. – С. 10–24.
5. Салми Д. Как государства добиваются международной конкурентоспособности университетов: уроки для России / Д. Салми, И. Д. Фрумин // Вопросы образования. – 2013 – No 1. – С. 25–68.
6. Формы организации учебного процесса [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ict.edu.ru/ft/003625/2.html/
7. Царенко О. М. Механіка: віртуальний курс лекцій [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://wiki.kspu.kr.ua/index.php/.
8. Larionova G. Information-activities point of view as the possible basis of higher mathematics/ 2-d International conference on the
teachingof mathematics (at the undergraduate level). University of Crete. 1–6 July 2002. Hersonissos. Crete. Greece.
2. Максимов О. Системний підхід до вивчення дисциплін вищої школи / О. Максимов // Рідна школа. – 2006. – No 1. – С. 17–19.
3. Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу. – Наказ МОН України No 48 від 23.01.2004 р.
4. Сазонов Б. А. Индивидуально-ориентированная организация учебного процесса как условие модернизации высшего образования / Б. А. Сазонов // Высшее образование в России. – 2011. – No 4. – С. 10–24.
5. Салми Д. Как государства добиваются международной конкурентоспособности университетов: уроки для России / Д. Салми, И. Д. Фрумин // Вопросы образования. – 2013 – No 1. – С. 25–68.
6. Формы организации учебного процесса [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ict.edu.ru/ft/003625/2.html/
7. Царенко О. М. Механіка: віртуальний курс лекцій [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://wiki.kspu.kr.ua/index.php/.
8. Larionova G. Information-activities point of view as the possible basis of higher mathematics/ 2-d International conference on the
teachingof mathematics (at the undergraduate level). University of Crete. 1–6 July 2002. Hersonissos. Crete. Greece.
Downloads
Published
19-02-2015
How to Cite
Царенко, О. (2015). Virtual textbooks as a means of implementing information-active approach in the classroom. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 298–295. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2697
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2015 Олег Царенко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.