Scientific approaches to understanding the potential of the individual

Authors

  • Діана Волківська

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2832

Keywords:

personality, potential, opportunities, resources, tools

Abstract

Volkivska D. A. Scientific approaches to understanding the potential of the individual.

The article deals with the essence of the concept of «individual capacity» and presents the results of theoretical analysis research potential of the individual scientists from different fields.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 80

References

1. Дериглазова Н. В. Зміст поняття «соціальний потенціал особистості» [Електронний ресурс] / Н. В. Дериглазова. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Gileya/2010_33/Gileya33/F2_doc.pdf. – Заголовок з екрану.
2. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : МПСИ, 2004. – 752 с.
3. Загальна психологія: [підручн. для студентів пед. ін-тов] / за ред. А. В. Петровського. – М. : Просвітництво, 1986. – 308 с.
4. Игнатова В. В. Педагогические факторы духовно-творческого становлення личности в образовательном процессе / В. В. Игнатова. – Красноярск, СибГТУ, 2000. – 272 с.
5. Леонтьев Д. А. Внутренний мир личности // Психология личности в трудах отечественных психологов. – СПб. : Питер, 2000. – С. 372–377.
6. Ожегов С. И. Словарь русского язика / С. И. Ожегов. – М. : Русский язык, 1986. – 796 с.
7. Парыгин Б. Д. Социально-психологический климат коллектива. Пути и методы изучения / Б. Д. Парыгин. – Л., 1981. – 192 с.
8. Словник української мови: в 11 томах. – Том 7, 1976. – 819 с. 9. Oxford dictionaries [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www. oxforddictionaries. com/definition/english/potential. – Заголовок з екрану.

Published

13-11-2014

How to Cite

Волківська, Д. (2014). Scientific approaches to understanding the potential of the individual. Educational Dimension, 42, 230–234. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2832

Issue

Section

Obsolete3