Conceptual foundations of managing the development of vocational training institutions
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2993Keywords:
managing development, effectiveness criteria, institutional development, institutional educational environment, factors of influenceAbstract
Sergejeva L. N. Conceptual foundations of managing the development of vocational training institutions.
The article describes conceptual foundations of managing the development of vocational training institutions based on modernization of the activity of VET management staff and taking into consideration regional needs, participatory approaches to managing VET training institutions, institutional approaches to managing the development of VET training institutions, cooperation of training institutions and regional employment centers, mechanisms of diversifying VET management.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 98
/ PDF downloads: 92
References
1. Концепція професійної освіти України. Постанова Міністерства народної освіти УРСР, Міністерства праці УРСР, Академії наук УРСР від 24 липня 1991 р. No 7/52/59. – 14 с.
2. Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в України // Освіта України. – Від 20 липня 2004 р. – No 56–57. – С. 3–5.
3. Концепція Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011–2015 роки, Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. No 1723-р [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://guonkh.gov.ua/content/documents/12/1105/Attaches/Kontseptsiya.doc
4. Концепція розвитку професійно-технічної освіти в Україні на 2010–2020 роки // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України : офіц. вид. МОН України. – 2010. – No 17/18. – С. 13–19.
5. Мещанінов О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні: [монографія] / О. П. Мещанінов. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2005. – 460 с.
6. Ничкало Н. Г. Развитие человеческого капитала – стратегическое задание профессионального образования / Н. Г. Ничкало // Модернизация профессионального образования : теория, опыт, проблемы / сост. Т. Ю. Ломакина; под. науч. ред. Т. Ю. Ломакиной; Федеральное государственное научное учреждение «Институт теории и истории педагогики» РАО / [монография] . – М. : ФГНУ ИТИП РАО, 2012. – 318 с. – С. 201–220.
7. Сергеєва Л. М. Управління розвитком професійно-технічного навчального закладу: теорія і методика : [монографія] / Л. М. Сергеєва; за наук. ред. В. В. Олійника. – К.; Херсон : Айлант, 2013. – 452 с.
2. Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в України // Освіта України. – Від 20 липня 2004 р. – No 56–57. – С. 3–5.
3. Концепція Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011–2015 роки, Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. No 1723-р [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://guonkh.gov.ua/content/documents/12/1105/Attaches/Kontseptsiya.doc
4. Концепція розвитку професійно-технічної освіти в Україні на 2010–2020 роки // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України : офіц. вид. МОН України. – 2010. – No 17/18. – С. 13–19.
5. Мещанінов О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні: [монографія] / О. П. Мещанінов. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2005. – 460 с.
6. Ничкало Н. Г. Развитие человеческого капитала – стратегическое задание профессионального образования / Н. Г. Ничкало // Модернизация профессионального образования : теория, опыт, проблемы / сост. Т. Ю. Ломакина; под. науч. ред. Т. Ю. Ломакиной; Федеральное государственное научное учреждение «Институт теории и истории педагогики» РАО / [монография] . – М. : ФГНУ ИТИП РАО, 2012. – 318 с. – С. 201–220.
7. Сергеєва Л. М. Управління розвитком професійно-технічного навчального закладу: теорія і методика : [монографія] / Л. М. Сергеєва; за наук. ред. В. В. Олійника. – К.; Херсон : Айлант, 2013. – 452 с.
Downloads
Published
13-02-2014
How to Cite
Сергеєва, Л. (2014). Conceptual foundations of managing the development of vocational training institutions. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 230–237. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2993
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Лариса Сергеєва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.