The assessment of the students in credit-modular system

Authors

  • Іван Антоненко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3017

Keywords:

ssessment of the knowledge, the structure of tests, the credit-modular system of training, computer testing, amount of questions

Abstract

Antonenko I. I. The assessment of the students in credit-modular system.

The features of testing were revealed by computer. The structure tests were substantiated to assess student’s knowledge in a credit-modular training in accordance with the Bologna system. As a result of research the computer method of estimation of knowledges of students is recommended on the base of the program «Assistant».

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 125 / PDF downloads: 109

References

1. Молибог А. Г. Программированное обучение / А. Г. Молибог. – М. : Высшая школа, 1967. – 197 с.
2. Завізена Н. Комп’ютеризація освіти з точки зору психолого- педагогічного аспекту // Н. Завізена // Рідна школа. – 1999. – No11. – С. 62.
3. Стогний А. А. Основы компьютерной грамотности для препо давателей вузов и техникумов / А. А. Стогний. – К. : Вища школа, 1988. – 215 с.
4. Бугайов О. І. Концептуальні положення щодо розробки педагогічних програмних засобів із фізики / О. І. Бугайов // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2004. – No 8. – С. 13–14.
5. Ланіс В. Я. Підготовка студентів фізико-математичних факультетів до використання технічних засобів навчання в школі /
В. Я. Ланіс, О. Д. Яковлева, Е. В. Коршак, В. М. Таранченко. – К. : РНМКВСПО, 1979. – 24 с.

Published

21-11-2013

How to Cite

Антоненко, І. (2013). The assessment of the students in credit-modular system. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 8–11. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3017

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy