Organization of scientific-cognitive independent work of the students of philological faculty in the context of humanistic oriented education

Authors

  • Лілія Олександрівна Бондар Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3099

Keywords:

scientific-cognitive independent work, a synergistic approach, humanistic oriented training

Abstract

Bondar L. A. Organization of scientific-cognitive independent work of the students of philological faculty in the context of humanistic oriented education.

This paper proposes an innovative approach to considering scientific and cognitive independent work of students – philologists taking into account the up-to-date statuses of the modern philosophical methodology of cognizing complex systems, processes, phenomena – synergies and changes, which occur in contemporary philosophical anthropological paradigm, refracted in pedagogical theory and practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 132 / PDF downloads: 123

Author Biography

Лілія Олександрівна Бондар, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Philological Sciences)

References

1. Бех І. Д. Психологічні резерви виховання особистості / І. Д. Бех // Рідна школа. – 2005.– No 4. – С. 9–15.
2. Богуш А. М. Духовні цінності в контексті сучасної парадигми виховання / А. М. Богуш // Виховання і культура. – 2001. – No 1. – С. 5–8.
3. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. – М. : Интор, 1996. – 544 с.
4. Зязюн І. Концептуальні засади теорії освіти в Україні / І. Зязюн // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2000. – No 1. – С. 11–24.
5. Кремень В. Людиноцентризм в освіті: філософія нових підходів / В. Кремень // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2006. – No 1. – С. 7–18.
6. Князян М. О. Взаємотворчість викладача і студента як засіб формування дослідницької спрямованості особистості студента / М. О. Князян // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – 2005. – Вип. 19. – Ч. 1. – С. 140–147.
7. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи / А. І. Кузьмінський – К., 2005. – 485 с.
8. Огнев’юк В. О. Навчання і виховання як соціоцентричні цінності / В. О. Огнев’юк // Вища освіта. – 2003. – No 4. – С. 15–20.
9. Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Документи і матеріали. (Травень – грудень 2004 р.). – Ч. 2 / упор. : Степко М. Ф. , Болюбаш Я. Я., Шинкарук В. Д., Грубінко В. В., Бабин І. І. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2004. – 202 с.
10. Остапчук О. Є. Можливості синергетики в розбудові інноваційного освітнього простору / О. Є. Остапчук // Педагогіка і психологія. – 2004. – No 4 (45). – С. 16–28.
11. Сисоєва С. О. Освіта і особистість у швидкозмінному світі / С. О. Сисоєва // Педагогіка і психологія професійної освіти: результати досліджень і перспективи: [зб. наук. пр.]. / за ред. І. А. Зязюна та Н. Г. Ничкало. – К, 2003. – С. 39–50.
12. Табачковський В. Г. Полісутнісне Ното: Філософсько-мистецька думка в пошуках неевклідової рефлективності / В. Г. Табачковський. – К. : Парапан, 2005. – 324 с.

Published

16-05-2013

How to Cite

Бондар, Л. О. (2013). Organization of scientific-cognitive independent work of the students of philological faculty in the context of humanistic oriented education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 3–7. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3099

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy