Organization of scientific-cognitive independent work of the students of philological faculty in the context of humanistic oriented education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3099Keywords:
scientific-cognitive independent work, a synergistic approach, humanistic oriented trainingAbstract
Bondar L. A. Organization of scientific-cognitive independent work of the students of philological faculty in the context of humanistic oriented education.
This paper proposes an innovative approach to considering scientific and cognitive independent work of students – philologists taking into account the up-to-date statuses of the modern philosophical methodology of cognizing complex systems, processes, phenomena – synergies and changes, which occur in contemporary philosophical anthropological paradigm, refracted in pedagogical theory and practice.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 129
/ PDF downloads: 120
References
1. Бех І. Д. Психологічні резерви виховання особистості / І. Д. Бех // Рідна школа. – 2005.– No 4. – С. 9–15.
2. Богуш А. М. Духовні цінності в контексті сучасної парадигми виховання / А. М. Богуш // Виховання і культура. – 2001. – No 1. – С. 5–8.
3. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. – М. : Интор, 1996. – 544 с.
4. Зязюн І. Концептуальні засади теорії освіти в Україні / І. Зязюн // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2000. – No 1. – С. 11–24.
5. Кремень В. Людиноцентризм в освіті: філософія нових підходів / В. Кремень // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2006. – No 1. – С. 7–18.
6. Князян М. О. Взаємотворчість викладача і студента як засіб формування дослідницької спрямованості особистості студента / М. О. Князян // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – 2005. – Вип. 19. – Ч. 1. – С. 140–147.
7. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи / А. І. Кузьмінський – К., 2005. – 485 с.
8. Огнев’юк В. О. Навчання і виховання як соціоцентричні цінності / В. О. Огнев’юк // Вища освіта. – 2003. – No 4. – С. 15–20.
9. Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Документи і матеріали. (Травень – грудень 2004 р.). – Ч. 2 / упор. : Степко М. Ф. , Болюбаш Я. Я., Шинкарук В. Д., Грубінко В. В., Бабин І. І. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2004. – 202 с.
10. Остапчук О. Є. Можливості синергетики в розбудові інноваційного освітнього простору / О. Є. Остапчук // Педагогіка і психологія. – 2004. – No 4 (45). – С. 16–28.
11. Сисоєва С. О. Освіта і особистість у швидкозмінному світі / С. О. Сисоєва // Педагогіка і психологія професійної освіти: результати досліджень і перспективи: [зб. наук. пр.]. / за ред. І. А. Зязюна та Н. Г. Ничкало. – К, 2003. – С. 39–50.
12. Табачковський В. Г. Полісутнісне Ното: Філософсько-мистецька думка в пошуках неевклідової рефлективності / В. Г. Табачковський. – К. : Парапан, 2005. – 324 с.
2. Богуш А. М. Духовні цінності в контексті сучасної парадигми виховання / А. М. Богуш // Виховання і культура. – 2001. – No 1. – С. 5–8.
3. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. – М. : Интор, 1996. – 544 с.
4. Зязюн І. Концептуальні засади теорії освіти в Україні / І. Зязюн // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2000. – No 1. – С. 11–24.
5. Кремень В. Людиноцентризм в освіті: філософія нових підходів / В. Кремень // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2006. – No 1. – С. 7–18.
6. Князян М. О. Взаємотворчість викладача і студента як засіб формування дослідницької спрямованості особистості студента / М. О. Князян // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – 2005. – Вип. 19. – Ч. 1. – С. 140–147.
7. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи / А. І. Кузьмінський – К., 2005. – 485 с.
8. Огнев’юк В. О. Навчання і виховання як соціоцентричні цінності / В. О. Огнев’юк // Вища освіта. – 2003. – No 4. – С. 15–20.
9. Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Документи і матеріали. (Травень – грудень 2004 р.). – Ч. 2 / упор. : Степко М. Ф. , Болюбаш Я. Я., Шинкарук В. Д., Грубінко В. В., Бабин І. І. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2004. – 202 с.
10. Остапчук О. Є. Можливості синергетики в розбудові інноваційного освітнього простору / О. Є. Остапчук // Педагогіка і психологія. – 2004. – No 4 (45). – С. 16–28.
11. Сисоєва С. О. Освіта і особистість у швидкозмінному світі / С. О. Сисоєва // Педагогіка і психологія професійної освіти: результати досліджень і перспективи: [зб. наук. пр.]. / за ред. І. А. Зязюна та Н. Г. Ничкало. – К, 2003. – С. 39–50.
12. Табачковський В. Г. Полісутнісне Ното: Філософсько-мистецька думка в пошуках неевклідової рефлективності / В. Г. Табачковський. – К. : Парапан, 2005. – 324 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Бондар, Л. О. (2013). Organization of scientific-cognitive independent work of the students of philological faculty in the context of humanistic oriented education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 3–7. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3099
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 Лілія Олександрівна Бондар
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.