Problems competense the approach in engineering education

Authors

  • Марія Алімівна Кислова Kryvyi Rih Institute of Higher Education "Kremenchug University of Economics, Information Technology and Management" Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3108

Keywords:

competence, the competence, educational process, tutorials to the mathematician, information-communication technologies (ICT)

Abstract

Kislova M. A. Problems competense the approach in engineering education.

In article problems which arise at training to higher mathematics of students of engineering faculties are considered, the concept of mathematical competence is expanded, investigated three directions of improvement of educational process.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 96 / PDF downloads: 84

Author Biography

Марія Алімівна Кислова, Kryvyi Rih Institute of Higher Education "Kremenchug University of Economics, Information Technology and Management" Ukraine

Senior Lecturer

References

1. Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / М. І. Жалдак, В. В. Лапінський, М. І. Шут // Інформатика. – 2006. – No 3–4. – С. 3–96.
2. Тарасова Н. В. Стратегия реализации компетентностного похода в образовании: историко-педагогический аспект / Н. В. Тарасова. – М.: ФИРО, 2007. – 52 с. – (Содержание, формы и методы обучения в высшей школе: Аналитические обзоры по основным направлениям развития высшего образования / ФИРО; Вып. 1).
3. Фролов Ю. В. Компетентностная модель как основа оценки качества пoдготовки специалистов / Ю. В. Фролов, Д. А. Махотин // Высшее образование сегодня. – 2004. – No8. – С. 34–41.
4. Шишов С. Е. Понятие компетенции в контексте качества образования / С. Е. Шишов // Стандарты и мониторинг в образовании – 1999 – No 2. – С. 30–34.
5. Шкіль М. І. Реформування вищої педагогічної освіти / М. І. Шкіль // Освіта і управління. – 1997. – No 1. – С. 39–44.

Published

16-05-2013

How to Cite

Кислова, М. А. (2013). Problems competense the approach in engineering education. Educational Dimension, 38, 38–41. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3108

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy