Interactive technologies as a means of forming grammatical competence of future teachers of foreign languages

Authors

  • Вікторія Володимирівна Ревенко Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3121

Keywords:

interactive technologies, interactive methods, grammar competence

Abstract

Revenco V. V. Interactive technologies as a means of forming grammatical competence of future teachers of foreign languages.

In the article the possibilities of interactive technologies as a means of developing future teachers’ grammar competence are analyzed. The author gives examples of using of interactive methods at the lessons of practical grammar of English.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 112 / PDF downloads: 102

Author Biography

Вікторія Володимирівна Ревенко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Senior Lecturer

References

1. Вовк О. І. Формування англомовної граматичної компетенції у майбутніх учителів в умовах інтенсивного навчання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання: германські мови» / О. І. Вовк. – К., 2008. – 19 с.
2. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: [підручник] / [О. Б. Бігич, Н. О. Бражник, С. В. Гапонова та ін.]; під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – [2-е вид.]. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.
3. Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції: Курс лекцій: [навч.-метод. посіб. для студ.] / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2010. – 332 с.
4. Seymour D. 700 classroom activities / David Seymour & Maria Popova. – Macmillan education, 2003. – 154 p. 5. Evans V. Round-Up / Virginia Evans. – Longman, 2009. – 209 p.

Published

16-05-2013

How to Cite

Ревенко, В. В. (2013). Interactive technologies as a means of forming grammatical competence of future teachers of foreign languages. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 90–93. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3121

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy