Intersubject relations in the professionally-oriented disciplines teaching of future musical tutor

Authors

  • Регіна Анатоліївна Савченко National Pedagogical Dragomanov University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3123

Keywords:

іntersubject links, professional medical training, integration, coordination

Abstract

Savchenko R. А. Intersubject relations in the professionally-oriented disciplines teaching of future musical tutor.

In this article the author analyzes the concept of «intersubject links» in musical pedagogical competence of future musical tutor formation, determines their role in the foreign language teaching process and the system of classification – integration, coordination.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 113 / PDF downloads: 146

Author Biography

Регіна Анатоліївна Савченко, National Pedagogical Dragomanov University

Ph.D. (Educational Sciences), Doctoral Student

References

1. Батышев С. Я. Научная организация учебно-воспитательного процесса / С. Я. Батышев. – [2-е изд.]. – М. : Высшая школа, 1975. – 448 с.
2. Педагогічний словник / редкол.: М. Д. Ярмаченко, І. А. Зязюн, В. М. Мадзігон, Н. Г. Ничкало, О. Я. Савченко, О. В. Сухомлинська та ін. ; за ред. М. Д. Ярмаченка. – К.: Педагогічна думка, 2000. – 516 с.
3. Тарарак Н. Г. Міжпредметні зв’язки вокально-хорових дисциплін у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музики / Н. Г. Тарарак // Теорія та методика навчання та виховання: [зб. наук. праць] / Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. – Харків: «ОВС», 2004. – Вип. 12. – С. 95−100.
4. Щолокова О. П. Основи професійної художньо-естетичної підготовки майбутнього вчителя / О. П. Щолокова. – К.: ІЗМН, 1996. – 170 с.

Published

16-05-2013

How to Cite

Савченко, Р. А. (2013). Intersubject relations in the professionally-oriented disciplines teaching of future musical tutor. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 98–102. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3123

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy