Formation conscious approach to the study of mathematics in high school
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3185Keywords:
«mental activity», «active mental activity», «conscious learning material», «mathematical activity», «formal knowledge», «cramming»Abstract
Barulina Y. О. Formation conscious approach to the study of mathematics in high school.
The article outlines the concept of conscious learning, different definitions of cognitive activity of Junior school students and a student of high school, discusses some of the psychological foundations of the theory of teaching mathematics, the definitions of «mathematical activity», «formal knowledge», «active mental activity», «cramming».
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 115
/ PDF downloads: 134
References
1. Бондаревская Е. В. Учителю о личностно ориентированном образовании / Е. В. Бондаревская // Воспитание, как встреча с личностью. – Т. 2. – Ростов-на-Дону, 2006. – 502 с.
2. Гнеденко Б. В. Формирование мировоззрения учащихся в процессе обучения математике / Б. В. Гнеденко. – М.: Просвещение, 1982.– 144 с.
3. Сластенин В. А. Педагогика / В. А. Сластенин, И. Р. Исаев, Е. И. Шиянов. – М. : Академия, 2002. – 406 с.
4. Столяр А. А. Педагогика математики / А. А. Столяр. – Минск : Вышэйшая школа, 1986. – 414 с.
5. Фридман Л. М. Психолого-педагогические основы обучения математики в школе: Учителю математики о педагогической психологии / Л. М. Фридман. – М. : Просвещение, 1983. – 160 с.
6. Шамова Т. И. Управление образовательными системами / Т. И. Шамова, Т. М. Давыденко, Г. Л. Шибанова. – М. : Академия, 2002. – 312 с.
2. Гнеденко Б. В. Формирование мировоззрения учащихся в процессе обучения математике / Б. В. Гнеденко. – М.: Просвещение, 1982.– 144 с.
3. Сластенин В. А. Педагогика / В. А. Сластенин, И. Р. Исаев, Е. И. Шиянов. – М. : Академия, 2002. – 406 с.
4. Столяр А. А. Педагогика математики / А. А. Столяр. – Минск : Вышэйшая школа, 1986. – 414 с.
5. Фридман Л. М. Психолого-педагогические основы обучения математики в школе: Учителю математики о педагогической психологии / Л. М. Фридман. – М. : Просвещение, 1983. – 160 с.
6. Шамова Т. И. Управление образовательными системами / Т. И. Шамова, Т. М. Давыденко, Г. Л. Шибанова. – М. : Академия, 2002. – 312 с.
Downloads
Published
18-09-2019
How to Cite
Баруліна, Ю. О. (2019). Formation conscious approach to the study of mathematics in high school. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 123–125. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3185
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2013 Юлія Олександрівна Баруліна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.