Formation conscious approach to the study of mathematics in high school

Authors

  • Юлія Олександрівна Баруліна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3185

Keywords:

«mental activity», «active mental activity», «conscious learning material», «mathematical activity», «formal knowledge», «cramming»

Abstract

Barulina Y. О. Formation conscious approach to the study of mathematics in high school.

The article outlines the concept of conscious learning, different definitions of cognitive activity of Junior school students and a student of high school, discusses some of the psychological foundations of the theory of teaching mathematics, the definitions of «mathematical activity», «formal knowledge», «active mental activity», «cramming».

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 94

Author Biography

Юлія Олександрівна Баруліна, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Getter

References

1. Бондаревская Е. В. Учителю о личностно ориентированном образовании / Е. В. Бондаревская // Воспитание, как встреча с личностью. – Т. 2. – Ростов-на-Дону, 2006. – 502 с.
2. Гнеденко Б. В. Формирование мировоззрения учащихся в процессе обучения математике / Б. В. Гнеденко. – М.: Просвещение, 1982.– 144 с.
3. Сластенин В. А. Педагогика / В. А. Сластенин, И. Р. Исаев, Е. И. Шиянов. – М. : Академия, 2002. – 406 с.
4. Столяр А. А. Педагогика математики / А. А. Столяр. – Минск : Вышэйшая школа, 1986. – 414 с.
5. Фридман Л. М. Психолого-педагогические основы обучения математики в школе: Учителю математики о педагогической психологии / Л. М. Фридман. – М. : Просвещение, 1983. – 160 с.
6. Шамова Т. И. Управление образовательными системами / Т. И. Шамова, Т. М. Давыденко, Г. Л. Шибанова. – М. : Академия, 2002. – 312 с.

Published

18-09-2019

How to Cite

Баруліна, Ю. О. (2019). Formation conscious approach to the study of mathematics in high school. Educational Dimension, 38, 123–125. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3185

Issue

Section

Obsolete8