Formation conscious approach to the study of mathematics in high school

Authors

  • Юлія Олександрівна Баруліна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University" , Криворожский педагогический институт Государственного высшего учебного заведения "Криворожский национальный университет , Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3185

Keywords:

«mental activity», «active mental activity», «conscious learning material», «mathematical activity», «formal knowledge», «cramming»

Abstract

Barulina Y. О. Formation conscious approach to the study of mathematics in high school.

The article outlines the concept of conscious learning, different definitions of cognitive activity of Junior school students and a student of high school, discusses some of the psychological foundations of the theory of teaching mathematics, the definitions of «mathematical activity», «formal knowledge», «active mental activity», «cramming».

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Юлія Олександрівна Баруліна, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University", Криворожский педагогический институт Государственного высшего учебного заведения "Криворожский национальный университет, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

    Getter

Published

18-09-2019

Issue

Section

Obsolete8

How to Cite

Formation conscious approach to the study of mathematics in high school. (2019). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 123-125. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3185

Most read articles by the same author(s)