Didactic means of using linguistic-cultural exercises at the Russian language lessons
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3187Keywords:
sociocultural line of program in Russian language, culture-through-language studies, cultural linguistics, Russian language lessonsAbstract
Kanevskaya O. B. Didactic means of using linguistic-cultural exercises at the Russian language lessons.
The sociocultural line of school programs in Russian language is described in the article; the didactic means of adopting linguistic-cultural exercises into the Russian language lessons are demonstrated on specific examples.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 107
/ PDF downloads: 100
References
1. Верещагин Е. М. Язык и культура. Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного / Е. М. Верещагин, В. Г. Костомаров. – М. : Русский язык, 1990. – 248 с. 2. Культорология / под ред. Н. Г. Багдасарьян. – М. : Высш. школа, 1998. – 511 с.
3. Программа для общеобразовательных учебных заведений с русским языком обучения. 5–12 классы / Н. Г. Озерова, Г. А. Михайловская, Л. В. Давидюк, В. И. Статикова, Е. И. Быкова. – Черновцы: Издательский дом «Букрек», 2005. – 156 с.
4. Юмаева Л. А. О формировании речевых навыков учащихся / Л. А. Юмаева // Русский язык в школе. – 1989. – No1. – С. 15–19.
3. Программа для общеобразовательных учебных заведений с русским языком обучения. 5–12 классы / Н. Г. Озерова, Г. А. Михайловская, Л. В. Давидюк, В. И. Статикова, Е. И. Быкова. – Черновцы: Издательский дом «Букрек», 2005. – 156 с.
4. Юмаева Л. А. О формировании речевых навыков учащихся / Л. А. Юмаева // Русский язык в школе. – 1989. – No1. – С. 15–19.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Каневська, О. Б. (2013). Didactic means of using linguistic-cultural exercises at the Russian language lessons. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 130–133. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3187
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2013 Ольга Борисівна Каневська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.