Use of e-books of initial school on the lessons of natural history
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3189Keywords:
e-book, individualization, a competence-based approachAbstract
Lysogor L. P. Use of e-books of initial school on the lessons of natural history.
The article analyzes the definition of the concept «electronic text-book». The paper considers methodological, didactic aspects of the use of electronic textbooks in the learning process of elementary school. The author substantiates benefits of electronic device over the traditional printed textbook.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 120
/ PDF downloads: 113
References
1. Агеев В. Н. Электронние издания учебного назначения. Концепции, создание, использование: [учеб. пособ.] / В. Н. Агеев, Ю. Г. Древс. – М.: МГУП, 2003. – 236 с.
2. Бейлинсон В. Г. Характеристика, подготовка, конструирование учебных изданий / В. Г. Бейлинсон. – М.: Арсенал образования, 2006. – 286 с.
3. Беспалько В. П. Теория учебника: Дидактический аспект / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 2008. – 160 с.
4. Воронина Т. П. Образование в эпоху новых информационных технологий / Т. П. Воронина, В. П. Кашицин, О. П. Молчанова. – М. : Информатика, 1995. –220 с.
5. Зуев Д. Д. Школьный учебник / Д. Д. Зуев. – М. : Педагогика, 1999. – 240 с.
6. Краевский В. В. Дидактические основания определения содержания учебника / В. В. Краевский, И. Я. Лернер // Проблемы школьного учебника. – Вып. 8. – М. : Просвещение, 2003. – 305 с.
7. Крук Б. И. Электронный учебник как средство субъектно-объектного инфовзаимодействия в процессе обучения: проблемы инфовзаимодействия / Б. И. Крук, О. Б. Журавлева, И. В. Калачев. – Новосибирск. – Вып. 2. – 2000. –189 с.
8. Лернер И. Я. Методологические проблемы дидактической теории построения учебника / Каким быть учебнику: Дидактические принципы построения / И. Я. Лернер. – Ч. 1. – М. : Просвещение, 1999. – 197 с.
9. Носкова Т. Н. Аудиовизуальные технологии в образовании / Т. Н. Носкова. – СПб. : СПбГУ– КиТ, 2004.– 99 с.
10. Родин В. П. Создание электронного учебника: концепция и способ реализации: [учеб. издание] / В. П. Родин. – М. : Венец, 2008. – 31 с.
11. Тоискин В. С. Теоретические основы разработки электронных образовательных изданий (антропологический подход): [учеб. пособ.] / В. С. Тоискин, В. В. Красильников. – Ставрополь : СГПИ, 2010. – 108 с.
2. Бейлинсон В. Г. Характеристика, подготовка, конструирование учебных изданий / В. Г. Бейлинсон. – М.: Арсенал образования, 2006. – 286 с.
3. Беспалько В. П. Теория учебника: Дидактический аспект / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 2008. – 160 с.
4. Воронина Т. П. Образование в эпоху новых информационных технологий / Т. П. Воронина, В. П. Кашицин, О. П. Молчанова. – М. : Информатика, 1995. –220 с.
5. Зуев Д. Д. Школьный учебник / Д. Д. Зуев. – М. : Педагогика, 1999. – 240 с.
6. Краевский В. В. Дидактические основания определения содержания учебника / В. В. Краевский, И. Я. Лернер // Проблемы школьного учебника. – Вып. 8. – М. : Просвещение, 2003. – 305 с.
7. Крук Б. И. Электронный учебник как средство субъектно-объектного инфовзаимодействия в процессе обучения: проблемы инфовзаимодействия / Б. И. Крук, О. Б. Журавлева, И. В. Калачев. – Новосибирск. – Вып. 2. – 2000. –189 с.
8. Лернер И. Я. Методологические проблемы дидактической теории построения учебника / Каким быть учебнику: Дидактические принципы построения / И. Я. Лернер. – Ч. 1. – М. : Просвещение, 1999. – 197 с.
9. Носкова Т. Н. Аудиовизуальные технологии в образовании / Т. Н. Носкова. – СПб. : СПбГУ– КиТ, 2004.– 99 с.
10. Родин В. П. Создание электронного учебника: концепция и способ реализации: [учеб. издание] / В. П. Родин. – М. : Венец, 2008. – 31 с.
11. Тоискин В. С. Теоретические основы разработки электронных образовательных изданий (антропологический подход): [учеб. пособ.] / В. С. Тоискин, В. В. Красильников. – Ставрополь : СГПИ, 2010. – 108 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Лисогор, Л. П. (2013). Use of e-books of initial school on the lessons of natural history. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 137–140. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3189
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2013 Людмила Петрівна Лисогор
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.