Psychological-pedagogical basics of subject competence primary school students based on updating imaginative thinking while studying fiction

Authors

  • Світлана Павлівна Паламар Institute of Pedagogics of National Academy of Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3191

Keywords:

psychological and pedagogical basis, subject expertise, primary school pupils, actualization of creative thinking

Abstract

Palamar S. P. Psychological-pedagogical basics of subject competence primary school students based on updating imaginative thinking while studying fiction.

The article is an attempt to reveal the psychological and pedagogical basis for the formation of subject competence primary school pupils on the basis of actualization of creative thinking in the study of literature. The essence of the process of formation of creative thinking of students of basic school. Substantiated poetapnost formation of subject competencies of basic school pupils in the process of studying the humanities.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 114 / PDF downloads: 166

Author Biography

Світлана Павлівна Паламар, Institute of Pedagogics of National Academy of Sciences of Ukraine

Ph.D. (Educational Sciences), Head of the Literary Education Laboratory

References

1. Арнаудов М. Психология литературного творчества / М. Арнаудов. – М. : Прогресс, 1970. – С. 17.
2. Білоус П. В. Таємничі джерела художнього мислення / П. В. Білоус // Українська мова і література: Шкільний світ. – К.– 2000. –No 5. – С. 2.
3 Волошина Н. Й. Виховання учить засобами художнього слова / Н. Й. Волошина // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 1996. – No7. – С.2–5.
4. Выготский Л С. Психология искусства / Л. С. Выготский. – М.: Педагогика, 1987. – 344 с.
5. Галич О. Теорія літератури : [підручник] / за наук. ред. Олександра Галича. – К. : Либідь, 2006. – 488 с.
6. Домбровський В. Українська стилістика і ритміка. Українська поетика / В. Домбровський. – К. : Либідь, 1993. – 231 с.
7. Ительсон Л. Б. Лекции по общей психологии / Л.Б. Ительсон. – [2-е изд.]. – Владимир, 1972. – 595 с.
8. Квятковский А. П. Поэтический словарь / А. П. Квятковский. – М. : Сов.энцикл., 1966. – С. 280.
9. Коцюбинська М. Х. Відтворення чи перетворення (до генезис метафоричного образу) / М. Х. Коцюбинська // Радянське літературознавство. – 1967. – No 1. – С. 25–33.
10. Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования / С.Л. Рубинштейн. – М., 1958. – С.26–27.
11. Тимофеев Л. И. Основы теории литературы / Л. И. Тимофеев. – М., 1976. – 234 с.
12. Чистякова Г. Д. Творческая одаренность в развитии познавательных структур / Г. Д. Чистякова // Вопросы психологии. – 1991. – No6. – С.103–11.
13. Якобсон П. М. Психология художественного творчества / П. М. Якобсон. – М.: Знание. – 1971. – С. 7.

Published

16-05-2013

How to Cite

Паламар, С. П. (2013). Psychological-pedagogical basics of subject competence primary school students based on updating imaginative thinking while studying fiction. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 145–150. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3191

Issue

Section

Obsolete8