New conceptual approaches to students' independent work organization

Authors

  • Олександр Андрійович Коновал Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"
  • Тетяна Іванівна Туркот Kherson Academy of Continuing Education

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3211

Keywords:

students’ independent work, systemic, axiological, synergetic approaches

Abstract

Konoval O. A., Turkot T. I. New conceptual approaches to students' independent work organization.

The article is devoted to the analysis of the content of the theoretical and methodological (systemic, axiological, synergetic) approaches to the organization of students’ independent work. The necessity of their realization in the modern educational and informational environment of higher educational establishment  has been substantiated.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 109 / PDF downloads: 83

Author Biographies

Олександр Андрійович Коновал, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

Тетяна Іванівна Туркот, Kherson Academy of Continuing Education

Ph.D. (Educational Sciences)

References

1. Закон України про вищу освіту // Вища школа. – 2002. – No6. – C. 74–120.
2. Велипченко Л. К. Методологічна сутність категорії підходу в наукових дослідженнях / Л. К. Велипченко // Педагогіка і психологія. – 2009. – No2 (63). – С. 72–79.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.
4. Губа Н. В. Концептуальні підходи до формування управлінської культури / Н.В. Губа // Педагогіка і психологія. – 2008. – No2 (59). – С. 100–110.
5 Гуревич Р. С. Готовність до застосування інформаційно-телекомунікаційних технологій у педагогічній діяльності як основа компетентності учителя / Р.С. Гуревич // Наукові записки. Серія: Педагогіка і психологія. – 2006. – No16. – Вінницький державний педагогічний університет ім. Коцюбинського. – С. 222–225.
6. Ібатова А. З. Системный подход к исследованию проблемы формирования готовности студентов к профессионально-ориентированному обучению на иностранном языке; Материалы научно-практической конференции [теоретические и методологические проблемы современной педагогической науки]. (1 июня 2009 г.) / А.З. Ибатова. – Караганда : Центр гуманитарных исследований, 2009. – с.20–23.
7. Кільова Г. Післядипломна педагогічна освіта вчителів у контексті стратегії навчання упродовж життя / Г. Кільова // Післядипломна освіта в Україні. – 2012. – No1 (20) – С.20–23.
8. Ключові компетентності для навчання протягом життя — Європейська довідкова рамка / Затверджена рекомендацією Європейського парламенту та Європейської ради про ключові компетентності для навчання протягом життя (2006/962/ЄС) // Савченко О.Я. Дидактика початкової освіти: підручник — К.: Грамота, 2012. – 504 с. – с.461–470.
9. Князева Е.Н. Синергетика как мировоззрение. Диалог с И. Пригожиным / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов // Вопр. философии. – 1992. – No12. – С.3–20.
10. Коновал О. А., Туркот Т. І. Комп’ютерні засоби підтримки самостійної пізнавальної діяльності майбутніх учителів фізики / О.А. Коновал,

Published

16-05-2013

How to Cite

Коновал, О. А., & Туркот, Т. І. (2013). New conceptual approaches to students’ independent work organization. Educational Dimension, 38, 213–218. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3211

Issue

Section

Current issues of education

Most read articles by the same author(s)